شبکه, Solarwinds

نرم افزار IP Address Manager با 6 قابلیت کاربردی

نرم افزار IP Address Manager
رای بدهید

نرم افزار IP Address Manager چیست و چه کاربردی دارد؟

IP Address Manager محصول شرکت SolarWinds، نرم افزاری برای مدیریت آدرس IP و نیز مانیتورینگ و تجزیه و تحلیل بر روی همه IPها در کل شبکه است. این نرم افزار برای صرفه‌جویی در وقت کاربران و مسئولان امنیت شبکه، تجزیه و تحلیل شبکه و جلوگیری از خطاهای پرهزینه درباره آدرس‌های IP در شبکه‌ها، طراحی شده است.

نرم افزار IP Address Manager

نرم افزار IP Address Manager

ویژگی‌های نرم افزار IP Address Manager

  • ردیابی خودکار همه IP Address ها در سیستم شبکه کامپیوتری
  • مدیریت و مانیتورینگ DHCP ، DNS و IP Address
  • عیب‌یابی و گزارش‌دهی مشکلات برای IP Address های موجود در شبکه
  • ایجاد فرم درخواست IP برای ساده‌سازی و خودکارسازی درخواست‌های آدرس IP
  • پشتیبانی API با عملیات CRUD برای یکپارچه سازی دو طرفه با دیگر نرم افزارهای مدیریت شبکه
کاربرد نرم افزار IP Address Manager

کاربرد نرم افزار IP Address Manager

نرم افزار IP Address Manager چه کاربردهایی دارد؟

1. مشاهده آدرس‌های IP موجود و ظرفیت Subnet

بخش گزارش ظرفیت IP Address Manager برای ردیابی track subnet و برنامه‌ریزی برای ظرفیت باقی مانده می توان استفاده کرد.  همچنین از امکانات این نرم افزار می‌توان برای دراختیار داشتن گزارش و متمرکز، از ظرفیت subnetها استفاه نمود.

2. سازماندهی فضای IPها

منوی Subnet در نرم افزار IP Address Manager برای طبقه بندی فضاهای آدرس IP تعبیه شده است. کاربر با drag-and-drop کردن IP  می‌تواند گروه‌ها و یا زیرشبکه‌هایی با هر تعداد عضو به وجود آورد.

3. ارائه خودکار IP Addresses و به روزرسانی سوابق DNS

کاربر برای خودکارسازی مدیریت IP Address می‌تواند از قابلیت‌های vRealize Automation (vRA) و vCenter  در این نرم افزار، استفاده کند. همچنین کاربر می‌تواند IP Address منحصر به فردی را به‌دست آورده و رزرو کند.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  با نرم افزار Kiwi CatTools شبکه رو همه جانبه مدیریت کن!

4. پیدا کردن IP Address در شبکه

با استفاده از نرم افزار IP Address Manager، می‌توان آدرس‌های از پیش استفاده شده را ازسیستم‌های استاتیک وDHCP پیدا کرده و دوباره استفاده کنید.

قابلیت اسکن خودکار در این نرم افزار، اطلاعات دقیق و به روزی را در مورد آدرس‌های IP در شبکه در اختیار کاربر می‌گذارد.

5. شناسایی و از بین بردن ناسازگاری IP

مدیریت جفت کردن IP Address از طریق ردیاب دستگاه کاربر، به شما قابلیت کنترل شبکه را به راحتی می هد. با این نرم افزار کاربر به صورت خودکار در مورد ناسازگاری‌های IP هشدارهایی دریافت خواهد کرد. به این ترتیب، به سرعت علت شناسایی شده و تنظیمات را برای بازیابی سریع سرویس، انجام خواهید داد.

6. پیدا کردن IP Address های موجود

با استفاده از نرم افزار IP Address Manager مدیریت آدرس‌های IPv4 و  IPv6 برای جلوگیری از تداخل و مشکلات در آدرس‌های IP برای کاربر آسان‌تر خواهد شد. این نرم افزار به کاربر این امکان را می‌دهد تا سایت‌ها و Subnet های IPv6 را اضافه کرده و آدرس های IPv6 را گروه بندی کرد تا به سازماندهی شبکه کمک کند. از دیگر نرم افزارهای شرکت سازنده این نرم افزار یعنی Solarwinds می توان به NAM، SCM، ARM، NPM، NOM، NTA، NCM،  IPAM،DPA ، SRM، WHD، WPM، LEM، NTM VNQM،  SAM، VMو  UDT اشاره کرد.

همچین باعث افتخار ماست اعلام کنیم شرکت پایه ریزان فناوری هوشمند یکی از معدود ارائه دهندگان قدرتمند لایسنس IP Address Manager در ایران می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 9 =