شبکه, Other

آشنایی با مایکروسافت اکسچنج 2019 Microsoft Exchange

مایکروسافت اکسچنج
رای بدهید

معرفی قابلیت‌های جدید مایکروسافت اکسچنج 2019

امروزه ارسال نامه‌هاي الکترونيکي، دسترسي سريع به اطلاعات و انتقال اسناد با سرعت بسيار بالا جزء يکي از امور مهم روزمره به شمار  مي‌آيد، دسترسي به اينترنت و انتقال پيام ها و اطلاعات به واسته ارسال  Mail به يکي از شريان‌هاي اصلي هر سارماني تبديل شده است، بديهي است با توجه به مطالب ذکر شده پايداري و بالا بودن ضريب امنيت سرويس دهنده ميل امري بسيار مهم مي‌باشد.

مایکروسافت اکسچنج 2019

مایکروسافت اکسچنج 2019

کاربرد اصلی این محصول در اصل استفاده به عنوان یک ایمیل سرور یا همون پست الکترونیک هست، سرويس پست الكترونيك يا سرويس دهنده ايميل در واقع يك نرم افزار كاربردي هست كه ايميل ها را از سرويس گيرنده هاي ايميل (Client) و يا سرورهاي پست الكترونيك (Mail Server) ديگر دريافت كرده و بعد آنها را به دست گيرندگان می‌رساند. این سرور پست الكترونيك معمولا شامل فضاي ذخيره سازي پيام‌ها، مجموعه‌اي از قوانين قابل تعريف، ليستي از كاربران و مجموعه اي از ماژول هاي ارتباطي مي‌باشد. شرکت پایه ریزان فناوری هوشمند توانایی نصب راه اندازی و ارتقائ سرویس مایکروسافت اکسچنج 2019 را دارد، جهت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید از مهمترين مزاياي اين ميل سرور، يکپارچه بودن کامل آن با سرويس Active Directory مي‌باشد، شرکت Microsoft ويرايش جديد اين محصول را با نام Microsoft Exchange 2019  در دو نسخه Standard و Enterprise به بازار عرضه کرده است.

تفاوت 2 نسخه ی Standard و Enterprise در مایکروسافت اکسچنج 2019:

نسخه ی Standard : برای کسب و کارهای کوچک و متوسط طراحی شده و از 5   Mailbox Databse را بصورت همزمان پشتیبانی می‌کند.
نسخه ی Enterprise : برای سازمان‌هایی با تعداد زیادی کاربر طراحی شده و از 100 Mailbox Database به اعضای هر سرور بصورت همزمان پشتیبانی می‌کند.

Enterprise CAL Standard CAL Features
+ + Email, calendar, contacts, tasks
+ + Outlook on the web
+ + Site mailboxes
+ + Role-based access control
+ + journaling
+ + Journal decryption
+   In-Place Archive
+   In-Place Hold
+   Multi-Mailbox search
+   Information Protection and Control

مزایای کلی استفاده از مایکروسافت اکسچنج 2019 :

  • سازگاری و یکپارچگی کامل با نرم افزار Outlook
  • Failover سریعتر و مطمئن DAG (Database Availability Group)
  • امکان ارسال و دریافت Fax از طریق Exchange Server
  • یکپارچه شدن با نرم افزار CRM سازمانی
  • اعمال فیلترینگ جهت ارسال و دریافت ایمیل کاربران
  • امکان استفاده آفلاین در صورت قطع بودن اینترنت و برقراری ارتباط داخلی بین کارکنان
  • امکان ارسال نمونه نامه به مدیر هر بخش جهت کنترل ارسال و دریافت ایمیل بدون اطلاع کاربران .
  • یکپارچگی با سرویس SharePoint سازمانی
  • رابط کاربری به زبان های مختلف از جمله زبان فارسی

 امکانات نسخه  مایکروسافت اکسچنج 2019  نسبت به نسخه های قبل :

بسیاری از تغییرات در مایکروسافت اکسچنج 2019 در پشت پرده انجام شده و برای کاربران سازمانی قابل مشاهده نیست با این حال برخی از تغییرات بصورت مستقیم بر روی کاربران سازمانی که به Exchange 2019 در سازمان خود متکی هستند انجام شده است .

  • Meta Cache Database ( MCDB ) :

این قابلیت در صورتی که سرور شما دارای هاردهای SSD می باشد قابل استفاده می‌باشد. سرعت دسترسی و جستجوی این قابلیت را به ادمین‌های سازمان می دهد تا با کاهش هزینه ها تعداد بیشتری کاربر در یک سرور قرار دهند.

  • Dynamic Database Cache ( DDC ) :

استفاده از DDC سرورهای Exchange را سریعتر از قبل می‌کند. ادمین‌ها می‌توانند مشخص کنند چه تعداد Database در سرور exchange وجود داشته باشند .

  • Search Index :

مایکروسافت بصورت کلی Search Index را در Exchange Server 2019 تغییر داده است . در ورژن های قبلی Index از Mailbox Database کاملا جدا طراحی شده بود. این قابلیت در ورژن جدید Exchange دیگر ضروری نبوده و با حذف آن سرعت جستجو Index برای ادمین های سازمانی افزایش قابل توجهی پیدا کرد .

  • Windows Core :

مایکروسافت با ارائه دادن Windows Core به ادمین‌های سازمانی این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از کمترین منابع و همچنین افزایش امنیت سرورها Exchange Server 2019 را در سازمان خود پیاده سازی کنند.

  • Calendar Extensions :

مایکروسافت اکسچنج 2019 قابلیت‌های زیادی را برای کاربران سامانی فراهم آورده است. کاربران می توانند در صورت تعیین وقت ملاقات مشخص کنند که کدام کاربر می‌توانند این دعوتنامه را دریافت کنند.

  • Email Address Internationalization ( EAI ) :

قابلیت جذاب دیگری که مایکروسافت اکسچنج 2019 برای کاربران فراهم می‌آورد EAI است . کاربران در صورت ارسال ایمیل به هر زبان امکان استفاده از کد UTF-8 را بجای ASCII را برای ارسال راحتر ایمیل خواهند داشت.

  • TLS 1.2 Enabled by default :

در مایکروسافت اکسچنج 2019 برای افزایش سطح امنیتی میل سرورها این امکان بصورت پیشفرض فعال است و با فعال شدن TLS 1.2 استفاده از الگوریتم های قدیمی رمزنگاری نظیر DES ، 3DES ، RC2 ، MD5 غیر فعال شده است.

  • پیش نیازهای سخت افزاری Exchange Server 2019 :

با ارائه ورژن جدید Exchange Server تغییراتی در پیش نیازهای سخت افزاری مایکروسافت اکسچنج 2019 بوجود آمد .

  • Processor: 64-bit processors from Intel or AMD
  • Memory: 128 GB for installation, 200 MB free space on the system drive and 500 MB free space on the Message Queue Database drive.
  • Hard disk space: 20 GB for installation, 200 MB free space on the system drive and 500 MB free space on the Message Queue Database drive.

آشنایی با Microsoft Teams و آفیس 365

ویندوز سرور 2019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دو =