سیسکو, Firewall

مرکز مدیریت سیسکو فایر پاور یا سیسکو FirePOWER

مرکز مدیریت سیسکو فایر پاور
رای بدهید

بررسی اجمالی مرکز مدیریت سیسکو فایر پاور

مرکز مدیریت سیسکو FirePOWER بهره­ وری راهکارهای امنیتی مورد استفاده در شبکه را، از طریق مدیریت آسان، متمرکز و یکپارچه، ارتقا داده است. مرکز مدیریت سیسکو FirePOWER (که پیش­تر با نام FireSIGHT Management Center شناخته می­‌شد) یک مرکز مدیریت عصبی به منظور انتخاب و کنترل محصولات امنیتی سیسکو موجود در سیستم عامل­‌های مختلف است، این مرکز مدیریت کامل و یکپارچه‌ه­ای بر فایروال­‌ها، کنترل برنامه­‌ها، پیشگیری از نفوذ، فیلترینگ URL و AMP، را ارائه می­‌دهد. مرکز مدیریت، نقطه مرکزی مدیریت رخدادها و سیاست­گذاری‌­های راهکارهای امنیتی ذیل است:

  • NGFW
  • سرویس ASA with FirePOWER
  • NGIPS
  • سیسکو FirePOWER دفاع در برابر تهدیدات برای ISR
  • AMP

مرکز مدیریت سیسکو FirePOWER اطلاعات کاملی در ارتباط با کاربران، نرم­افزارها، ابزارها، تهدیدات و نقاط ضعف موجود در شبکه فراهم می‌­کند؛ از این اطلاعات به منظور تحلیل آسیب­پذیرهای شبکه استفاده می­کند؛ سپس به ارائه توصیه­‌های مناسب در ارتباط با سیاست­‌های امنیتی مورد نیاز برای شبکه و رخدادهای امنیتی که نیاز به بررسی و تحلیل دارند، می­پردازد. مرکز مدیریت یک واسط گرافیکی ساده برای اعمال سیاست­‌گذاری‌­ها به منظور کنترل دسترسی و محافظت در برابر حملات ارائه می­دهد، که با AMP و تکنولوژی sandboxing ادغام شده و ابزاری مناسب جهت شناسایی و ردیابی بدافزارها در سراسر شبکه را فراهم کرده است. مرکز مدیریت تمامی این قابلیت­‌ها را در یک ابزار به صورت یک­پارچه ارائه می­دهد که به راحتی امکان مدیریت فایروال فایر پاور سیسکو جهت کنترل نرم ­افزارها به منظور بررسی و بازسازی شبکه در هنگام وجود بدافزارها، را فراهم می­کند.

مدیریت متمرکز سیاست­‌گذاری، کنترل رخدادها و ابزارها

مدیریت متمرکز سیاست‌­گذاری، کنترل رخدادها و ابزارها

مدیریت در کلاس تجاری

مرکز مدیریت سیسکو Firepower اطلاعات بی­درنگی در ارتباط با تغییرات منابع و عملیات شبکه ارائه می­‌دهد، که پایه کاملی برای تصمیم‌­گیری­‌ها است، فراهم می­‌کند (شکل شماره 1). مرکز مدیریت علاوه بر ارائه اطلاعات گسترده در ارتباط با شبکه، جزئیات دقیقی از موارد ذیل گردآوری کرده است:

– Trends and high-level statistics

این اطلاعات مدیران شبکه را در تعیین وضعیت امنیتی در یک لحظه و همچنین نحوه تغییرات آن، یاری می‌­کند.

– جزئیات رویدادها، سازگاری و اعمال قوانین

درک کاملی نسبت به وقایعی که در حین یک رویداد امنیتی اتفاق می­افتد، فراهم می­‌کنند؛ که موجب ارتقا حفاظت امنیتی، پشتیبانی از تلاش‌­هایی به منظور رفع آسیب‌­پذیری­های و حمایت از اقدامات قانونی می­‌شود.

– Workflow data

به راحتی انتقال این داده‌­ها به راهکارهای دیگر به منظور ارتقا مدیریت بحران امکان­پذير است.

– قابلیت‌­ها و مزایای آن‌­ها

جدول شماره 2 نحوه اعمال یک سیاست­گذاری به چندین راهکار امنیتی را نشان می‌دهد.

قابلیت مزایا
مدیریت یکپارچه توابع امنیتی چندگانه در طول چندین راهکار امنیتی تسهیل مدیریت متمرکز بخش­‌های امنیتی سیسکو شامل:

· NGFW

· سرویس سیسکو ASA with FirePOWER

· NGIPS

· سیسکوFirePOWER دفاع در برابر تهدیدات برای ISR

· AMPمدیریت یکپارچه سیاست­گذاری بر عملکرد چندگانه امنیتیپیکربندی دسترسی فایروال، کنترل برنامه، پیشگیری از تهدیدات، فیلترینگ URL و تنظیمات حفاظت پیشرفته در مقابل بدافزارها از طریق تنظیم یک سیاست مدیرتی ساده، کاهش خطاها و ارتقا سازگاری امکان اعمال یک سیاست واحد به چندین راهکار امنیتی را فراهم کرده می­کند.مدیریت یکپارچه سیاست­گذاری­‌های کنترل دسترسی از طریق سرویس تشخیص هویت سیسکوکنترل دسترسی مبتنی بر برچسب امنیتی ISE نوع دستگاه، محل IP و مهار سریع تهدید صورت می­گیرد، که در بهبود سازگاری، ارتقا زیرساخت امنیتی و تسهیل فرآیندهای ارائه سرویس نقش بسزایی دارد.سیستم هوشمند دفاع در مقابل تهدیداتراهکارهای گروه امنیتی تالوس در ارتباط با تهدیدات و سیستم بهنگام شناسایی نقاط ضعف شبکه و راهکارهای هوشمند مبتنی بر IP و URL (شامل قابلیت Cisco Umbrella به منظور شناسایی تهدیدات حتی خارج از محیط شبکه) به همراه اطلاعات به دست آمده از تهدیدات third-party و بسترهای هوشمند تهدیدات STIX /TAXII ادغام شده است.پایش و کنترل نرم­افزارهاعلاوه بر کاهش تهدیدات شبکه، قابلیت کنترل دقیق بیش از 4000 نرم­افزار تجاری متن­باز و یا مطابق استاندارد Open App ID، به منظور شناسایی و کنترل برنامه­های سفارشی را دارد.مدیریت مشترک و ارث­بری سیاست­گذاری هاقابلیت ایجاد 50 دامین مدیریتی با داده­ها، گزارش­دهی و network mapping مجزا که از طریق کنترل دسترسی به اجرا در می­آید.

مدیریت مستحکم و موثر از طریق اجرای ساختار سلسله مراتبی سیاست‌ها، که هر سطح سیاست­گذاری‌­های سطوح بالاتر را به ارث می­برد.گزارش‌­ها و داشبورد مدیريتیپایش شبکه از طریق داشبوردهای مدیریتی قابل تنظیم و گزارشات و فرم‌­ها و الگوهای مختلف

ارائه هشدارها و گزارش­‌های جامع

نمایش اطلاعات رخدادها به شکل جداول، گراف­‌ها و نمودارهای مختلف به منظور تحلیل ساده­تر آنها

مانیتورینگ رفتار و کارایی شبکه برای شناسایی نقاط ضعف و حفظ سلامت آنSecure bootSecure boot راهکاری مناسب به منظور ارزیابی یک­پارچگی نرم­افزار سیسکو موجود در سخت­افزار FMC در هنگام بوت سیستم است. چنانچه signature وجود نداشته باشد و یا نرم­افزار معتبر نباشد، بارگذاری نخواهد شد (فقط در FMC 1000، FMC 2500 و FMC 4500).

نحوه اعمال سیاست­گذاری به چندین راهکار امنیتی

نحوه اعمال سیاست­گذاری به چندین راهکار امنیتی

Exceptional Visibility and Insight

مرکز مدیریت سیسکو Firepower به صورت خودکار همه اطلاعات مرتبط با محیط شبکه را جمع ­آوری، تلفیق و نمایش می­‌دهد. جدول شماره 1 گستره contextual awareness مرکز مدیریت که تکنولوژی­های قدیمی قادر به ارائه آن نبودند، را نشان می­دهد. این دیدگاه بحرانی به شبکه در بخش سیاست­گذاری‌های امنیتی شبکه استفاده شده و سطحی از امنیت که سایر راهکارها قادر به ارائه آن نبودند را ایجاد می­کند.

دسته­ بندی مرکز مدیریت سیسکوFirepower IPS NGFW
تهدیدها * * *
کاربران * * *
نرم­افزارهای تحت وب * __ *
پروتکل­های نرم­افزارها * __ *
انتقال فایل‌­ها * __ *
بدافزارها * __ __
سرورهای C&C [1] * __ __
نرم­افزارهای کلاینت * __ __
سرورهای شبکه * __ __
سیستم عامل ها * __ __
روترها و سوییچ­ها * __ __
ابزارهای سیار * __ __
پرینترها * __ __
تلفن­های VoIP * __ __
ماشین­های مجازی * __ __
اطلاعات نقاط ضعف شبکه * __ __
اطلاعات نقاط ضعف شبکه * __ __

مدیریت قبل، بعد و در حین حمله

مرکز مدیریت سیسکو Firepower مدیریت یک­پارچه­ای در کلیه مراحل وقوع یک حمله ارائه می­‌دهد:

قبل از حمله

  • با توجه به دید کاملی که نسبت به رخدادهای داخل شبکه فراهم کرده است به راحتی می­توان نیازهای حفاظتی شبکه را شناسایی کرد.
  • ایجاد قانون­‌گذاری­‌های فایروال و کنترل عملکرد بیش از 4000 نرم­‌افزار تجاری و غیرتجاری مورد استفاده در محیط شبکه

در حین حمله

  • می­توان سطوح پیشگیری از نفوذ، قوانین اعتبارسنجی URL و حفاظت پیشرفته در مقابل بدافزارها تعریف کرد.
  • اعمال سیاست­گذاری­‌هایی همچون: ” در صورت ورود ترافیک از کشور مورد نظر از طریق نرم­افزار خاصی و در صورت وجود فایل پیوست، چه سطحی از شناسایی نفوذ اعمال و تجزیه وتحلیل بدافزار صورت گرفته و در صورت لزوم فایل به Sandbox ارسال شود”.

پس از وقوع حمله

  • ارائه گزارش گرافیکی از تمامی ابزارهایی که آلوده شده­اند.
  • توانایی ایجاد قوانین موردنیاز برای جلوگیری از پیشرفت حمله
  • تجزیه و تحلیل دقیق بدافزار به منظور بازسازی و ایمن­‌سازی مجدد شبکه

امنیت خودکار به منظور ایجاد قابلیت دفاع پویا

مرکز مدیریت سیسکو Firepower به صورت پیوسته تغییرات شبکه را رصد می­کند، و به روش­های ذیل موجب تسهیل فرآیندها و ارتقا امنیت می­شود:

  • به صورت اتوماتیک ارتباط میان رخدادهای جدی امنیتی و نقاط ضعف شبکه را بررسی می­‌کند، تا در صورت وجود احتمال حمله موفق هشدارهای لازم را ارائه دهد. به این ترتیب تیم­های امنیتی می­‌توانند بر روی موضوعاتی که اهمیت بیشتری دارند، تمرکز کنند.
  • به تجزیه و تحلیل آسیب پذیری‌های شبکه پرداخته و به صورت خودکار سیاست‌های امنیتی مناسب برای رفع آن‌ها را اعمال می‌کند. به این ترتیب امکان تطبیق راهکارهای حفاظت شبکه با شرایط در حال تغییر آن وجود دارد.
  • برقراری ارتباط میان رویدادهای خاص شبکه، endpoint، نفوذ و منابع اطلاعاتی شبکه، امکان ارائه هشدارهای لازم در صورت بروز هر گونه نشانه از حمله در یکی از میزبان­‌ها، به وجود می­آورد.
  • سیاست­گذاری امنیت بر فایل­ها نیز اعمال می‌­شود، به صورت خودکار فایل­‌ها به منظور شناسایی بدافزارهای شناخته شده تحلیل می‌­شوند و در صورت وجود هر گونه فایل مشکوک، آن را به Sandbox برای شناسایی نوع نرم­افزار مخرب آن ارسال می­‌کند.

یکپارچه سازی آسان از طریق استفاده از Open APIs

مرکز مدیریت سیکو Firepower از طریق چهار واسط نرم­افزار قدرت­مند و کاربردی، با تکنولوژی­‌های third-party می­تواند ادغام شود. APIs نقاط دسترسی برای موارد زیر فراهم می­کنند:

  • انتقال اطلاعات از مرکز مدیریت به سایر بسترها، مانند SIEM
  • ارتقا اطلاعات موجود در پایگاه داده سیسکو Firepower از طریق داده­های third-party، چنین اطلاعاتی شامل اطلاعات مدیریت نقاط ضعف شبکه و یا اطلاعات
  • سیستم‌­های اجرایی از پویش­گران فعال شبکه است.
  • آغاز روندهای کاری و بازسازی­هایی که توسط قانون‌­گذاری­‌های کاربر تعریف شده است. به عنوان مثال شما ملزم به ادغام روند کار با NAC به منظور قرنطینه یک endpoint آلوده و یا ایجاد یک رویه قانونی جدید هستید.
  • پشتیبانی از تحلیل و گزارش­‌های third-party از طریق فعال کردن امکان جستجوی آن­‌ها در دیتابیس مرکز مدیریت
  • APIs همچنین برای ادغام با تعدادی از محصولات امنیتی و workflow سیسکو استفاده می‌­شود. که شامل sandboxing از طریق AMP Threat Grid ، سرویس شناسایی سیسکو به منظور تعیین وضعیت دیتا و تقسیم بندی شبکه و Cisco Umbrella

Threat Intelligence Director

Threat Intelligence Director عملیات هوشمند دفاع در مقابل تهدیدات را از طریق تجهیزات امنیتی سیسکو ذیل انجام می‌دهد:

  • Cisco Firepower NGFW
  • Cisco Firepower NGIPS

شکل شماره 3: Threat Intelligence Director Integrates Third-Party Security Intelligence

Threat Intelligence Director

Threat Intelligence Director

گزینه‌های استقرار

مرکز مدیریت سیسکو Firepower را می­توان به شکل فیزیکی، مجازی و مبتنی بر ابر توسعه داد (جدول شماره 2). باید با توجه به محدودیت­‌های محیط کاری، گزینه مناسب جهت استقرار را انتخاب کرد. ابزار فیزیکی قابلیت مدیریت تعداد بیشتری از سنسورها و همچنین قابلیت ذخیره‌­سازی رخدادهای بیشتر نسبت به هم­تایان مجازی خود را دارند. ابزارهای مجازی به راحتی از طریق VMهای موجود در زیرساخت را استفاده می­کنند، همچنین به سادگی می‌­توان از رایانش ابری به منظور میزبانی از مرکز مدیریت بهره‌برد. این سرویس‌­ها در مدیریت امنیتی بدون نیاز به سرمایه­‌گذاری در توان پردازشی و storage دیتابیس‌­ها، مدیران امنیتی شبکه‌­ها را یاری می­کنند و انعطاف­پذیری لازم در مقابل تغییرات سریع را ایجاد می­‌کنند. در هنگام استفاده از Threat Intelligence Director on NGFWv به منظور عملکرد مطلوب، نصب 15GB حافظه در سخت­افزار میزبان توصیه می­‌شود.

Minimum Version Level Deployment Platform
Version 5.x VMware ESX and ESXi hypervisors
Version 6.1 KVM hypervisor
Version 6.0 Amazon Web Services cloud platform

مشخصات پلت­فرم بستر

مرکز مدیریت سیسکو Firepower مدل‌­های مختلفی دارد که با توجه به تعداد حس­گرهایی که مانیتور می­‌شود (هر دو مورد فیزیکی و مجازی)، تعداد میزبان­‌های موجود در محیط و نرخ رخدادهای امنیتی پیش­بینی شده (جدول شماره 3) ، مدل مناسب برای یک کسب و کار انتخاب م‌ی­شود.

تمامی مدل­‌ها قابلیت‌­های مشابهی شامل موارد ذیل را فراهم می­کنند:

  • مدیریت متمرکز ابزار، رویدادها، لایسنس و سیاست­گذاری‌­ها
  • مدیریت مبتنی بر نقش (وظایف تفکیک شده بر اساس نقش مدیر شبکه و یا گروه)
  • داشبورد مدیریتی قابل برنامه­ریزی به همراه قالب­‌های مختلف گزارش‌­ها
  • گزارش جامع و ارائه هشدارهای لازم در ارتباط با اطلاعات عمومی و ویژه
  • ارائه اطلاعات رخدادها به صورت جداول، گراف­ها و نمودارهای لینک شده
  • مانیتورینگ رفتار و عملکرد شبکه
  • گزینه­ای محکم و قابل اطمینان برای اطمینان از عدم وجود SPOF[1]
  • قابلیت­های بازیابی برای پاسخ آنی به تهدیدات
  • APIs قابل تغییر به منظور ادغام با راهکارهای third-party و رویه­کاری مشتری همچون فایروال­‌ها، زیر ساخت شبکه، گزارشات مدیريتی، SIEM، برچسب زدن خطاها و مدیریت Patch

جدول شماره 3: مدل های مختلف مرکز مدیریت FirePOWER

FMCv FMC 4500 FMC 4000 FMC 2500 FMC 2000 FMC 1000 FMC 750 Performance and Functionality
25*

10

27505003002505010Maximum number of sensors managed 10 million300 million300 million60 million60 million30 million20 millionMaximum IPS events100/100/1000 RJ-45Management interface -128 GB128 GB64 GB64 GB32 GB8 GB (currently shipping)Memory-2 x10-core Xeon2 x10-core Xeon2 x 8-core Xeon6-core Xeon8-core Xeon4-core XeonCPU250 GB3.2 TB3.2 TB1.8 TB1.8 TB900 GB100 GBEvent storage space50,000/50,000600,000/600,000600,000/600,000150,000/150,000150,000/150,00050,000/50,0002,000/2,000Maximum network map size (hosts/users)Varies*20,000 fps20,000 fps12,000 fps12,000 fps5,000 fps2,000 fpsMaximum flow rate (flows per second)-2 x 1 Gbps RJ45 onboard

2 x 10 Gbps SFP+ (order SFPs via Cisco Commerce Workplace)2 x 1 Gbps RJ45 onboard

2 x 10 Gbps SFP+ (order SFPs via Cisco Commerce Workplace)2 x 1 Gbps RJ45 onboard

2 x 10 Gbps SFP+ (order SFPs via Cisco Commerce Workplace)2 x 1 Gbps RJ45 onboard

2 x 10 Gbps SFP+ (order SFPs via Cisco Commerce Workplace)2 x 1 Gbps2 x 1 GbpsNetwork interfaces -Yes-Yes-Yes-Secure bootRedundancy Features NoYesYesYesYesYesNoSupports high availability-YesYesYesYesYesNoDual power supplies-SSD RAID 6SSD RAID 6HDD RAID 1HDD RAID 5HDD RAID 1NoRAID supportPhysical and Environmental-1RU1RU1RU1RU1RU1RUForm factor-29.8 x 16.9 x 1.7 (75.7 x 43 x 4.3 cm)28.5 x 16.9 x 1.7 (72.3 x 43 x 4.3 cm)29.8 x 16.9 x 1.7 (75.7 x 43 x 4.3 cm)28.5 x 16.9 x 1.7 (72.3 x 43 x 4.3 cm)29.8 x 16.9 x 1.7 (75.7 x 43 x 4.3 cm)27.19 x 16.9 x 1.7 (69 x 43 x 4.3 cm)Dimensions depth x width x height (inches)-39 lb. (17.7 kg)35.6 lb. (16.2 kg)39 lb. (17.7 kg)35.6 lb. (16.2 kg)39 lb. (17.7 kg)33 lb. (15 kg)Shipping weight-770W650W770W650W770W350WWatts (max)-100-240 VAC (nominal)

90-264 VAC (min/max)

9.5 amp max at 100 VAC

4.5 amps max at 208 VAC90 to 264 VAC self-ranging

100-120 VAC nominal

200-240 VAC nominal

7.6 amp peak at 100VAC

3.65 amp peak at 208VAC100-240 VAC (nominal)

90-264 VAC (min/max)

9.5 amp max at 100 VAC

4.5 amp max at 208 VAC90 to 264 VAC self-ranging

100-120 VAC nominal

200-240 VAC nominal

7.6 amp peak at 100VAC

3.65 amp peak at 208VAC100-240 VAC (nominal)

90-264 VAC (min/max)

9.5 amp max at 100 VAC

4.5 amp max at 208 VAC9.5 amp max at 110V, 50/60 Hz

4.75 amp max at 220V, 50/60 HzPower supply-Front to backFront to backFront to backFront to backFront to backFront to backAirflow-5°C to 35°C5°C to 40°C5°C to 35°C5°C to 40°C5°C to 35°C10°C to 35°COperating temperature

عملکرد مرکز مدیریت مجازی سیسکو Firepower، وابستگی بالایی به محیط مجازی انتخاب شده شامل: CPU، memory، storage و … دارد.

ویژگی­‌های مشترک:

  • LOM یک­پارچه
  • مدیریت مرکزی نسل جدید راهکارهای امنیتی: NGIPS، NGPIS به همراه کنترل نرم­ افزارها، NGFW

نکته: در هنگام بحث در خصوص سرویس Cisco ASA with FirePOWER، مرکز مدیریت سیسکو FirePOWER فقط بخش FirePOWER طرح را مدیریت می‌­کند.

جدول شماره 4 نسخه­‌هایی از محصولات سیسکو FirePOWER که مرکز مدیریت قابلیت کنترل آن، به همراه بستر سخت ­افزاری مرتبط را نشان می‌­دهد.

جدول شماره 4: نسخه های Firepower پشتیبانی شده و سیستم عامل‌های آن ها

Hardware Platform Software Revision Level Management Platform
ASA 5500-X (except ASA 5585-X)

Cisco 2100 Series (min FMC 6.2.1)

Cisco Firepower 4100 Series

Cisco Firepower 9300Cisco Firepower Threat Defense 6.x (NGFW)Cisco Firepower Management CenterASA 5500-X FirePOWER Services 6.xCisco Firepower 7000

Cisco Firepower 8000Cisco Firepower NGIPS 6.x4000 Series ISR

ISR G2FirePOWER Threat Defense for ISR 6.x (Cisco Firepower Services) ASA 5500-XFirePOWER Services 5.4.xCisco Firepower 7000

Cisco Firepower 8000Cisco Firepower NGIPS 5.4.x

سازگاری Hypervisor

ابزار مجازی مرکز مدیریت سیسکو Firepower از Hypervisor جدول شماره 5 پشتیبانی می­کند.

جدول شماره 5: Hypervisor قابل اجرا در ابزارهای مجازی

Virtual Cisco Firepower Management Center Version Version and Details

Hypervisor

5.4, 6.05.1, 5.5:, 6.0

● ESXi Server

● vCenter Server (optional)

● vSphere Web Client, vSphere Client, or OVF Tool for Windows or LinuxVMware vSphere6.1Ubuntu 14.04 LTS

Red Hat Enterprise Linux (RHEL) Version 7.1KVM6.0.1, 6.1AWS Instance Types: c3.xlarge and c3.2xlargeAmazon Web Services

شرکت پایه ریزان فناوری هوشمند توانایی ارائه مشاوره و راه اندازی راهکارهای Cisco FirePower را دارد، جهت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =