شبکه, ManageEngine

نرم افزار DLP Symantec با 11 قابلیت جهت تنظیم قوانین داده‌ها و نظارت بر اجرای آنها

نرم افزار DLP Symantec
رای بدهید

معرفی نرم افزار DLP Symantec

نرم افزار DLP Symantec  یک نرم افزار DLP برای حفاظت و نظارت بر اطلاعات حساس و ارزشمند شما است. حفاظت از اطلاعات و داده‌های یک سازمان یا شرکت همیشه یکی از امور حساس و همه در یک کسب و کار بوده است. هرقدر پیشرفت تکنولوژی ارتباطات را برای ما راحت‌تر می‌کنند، همان مقدار نیز امکان آسیب دیدن اطلاعات و یا احتمال از بین رفتن امنیت داده‌ها افزایش می‌یابد. مثلا همان موقع که شما یا یکی از کارمندانتان در حال جابجا کردن اطلاعات در یک هارد اکسترنال بوده و یا از طریق فضای ابری در حال جابجا کردن داده‌ها و یا به اشتراک گذاری آنها هستید، اطلاعات ارزشمند شما و کسب و کار شما در حال تهدید شدن توسط انواع خطرها بوده و امنیت آنها کاهش می‌یابد. هرچند تکنولوژی‌ها و روش‌های حفاظت از اطلاعات توسعه پیدا می‌کنند، سارقان اطلاعات و هکرها نیز خود را به روز کرده و تلاش می‌کنند که به تکنولوژی‌های حفاظتی غلبه کنند. در نتیجه همیشه باید از تکنولوژی‌ها و روش‌های جدیدتری برای حفاظت از داده‌های حساس استفاده کرد تا احتمال آسیب وارد شدن و یا سرقت این دارایی‌های ارزشمند به حداقل ممکن برسد. اینجاست که شما باید به سوالاتی در خصوص امنیت داده‌ها به خودتان پاسخ دهید. روش شما برای محافظت از اطلاعات ارزشمندتان چیست؟ استراتژی شما برای تشکیل یک محیط امن برای داده‌ها با رعایت خواسته‌های کاربران داده‌ها چیست؟
یکی از بهترین dlp های موجود در بازار، نرم افزار همراه با لایسنس DLP Symantec  در ارائه بهترین پاسخ به سوالات بالا شما را کمک خواهد کرد.

نرم افزار DLP Symantec  چه توانایی‌هایی برای شما ایجاد خواهد کرد؟

با راه اندازی dlp شرکت سیمانتک شما خواهید دانست که اطلاعات و داده‌های شما در کجا ذخیره شده‌اند. این ذخیره ممکن است در هر نقطه‌ای در فضای ابری، تلفن‌های هوشمند، شبکه، نقاط انتهایی و یا یکی از سیستم‌های ذخیره اطلاعات باشد. اگر این نرم افزار را نصب کرده باشید و آموزش dlp سیمانتک را آموخته باشید، به آسانی می‌توانید به استفاده از داده‌ها توسط کاربران و کارمندان خود نظارت کنید. این استفاده فرقی نمی‌کند که در محیط شبکه باشد یا نباشد. جالب است بدانید که با استفاده از این نرم افزار شما خواهید توانست که حتی از داده‌هایی که به سرقت رفته‌اند و یا نشت داشته‌اند نیز محافظت کنید. این محافظت محدود به فضای ذخیره خاصی و یا نحوه استفاده خاصی محدود نخواهد بود.

نرم افزار DLP Symantec

نرم افزار DLP Symantec

تصویر1-نرم افزار DLP Symantec

گسترش استفاده از فضاهای اطلاعاتی بیشتر با استفاده از نرم افزار DLP Symantec

در بین انواع DLP، این نرم افزار به شما این امکان را خواهد داد که با آسودگی از موبایل‌ها و یا فضای ابری استفاده کنید. در واقع شما می‌توانید با استفاده از این نرم افزار، محدود در شبکه خود نبوده و به دنیایی بزرگ‌تر برای استفاده از داده‌ها و اطلاعاتتان فکر کنید. این نرم افزار زیر مجموعه یکی از انواع لایسنس manageengine است که تمامی محصولات آن در پایه ریزان موجود می باشد.

پیشنهادهای اختصاصی

هرچند که این نرم افزار کمترین حق بهره برداری را از شما دریافت خواهد کرد، اما پیشنهادهای مهمی را نیز به شما ارائه خواهد کرد. این پیشنهادات ممکن است در خصوص متدلوژی‌های استقراری ثابت شده، سیاست‌های شهودی و ابزارهای مدیریت حوادث باشد و یا پیشنهاداتی برای یک پوشش جامع در رابطه با کانال‌های ارتباطی پرخطر اطلاعات شما باشد.

نرم افزار DLP Symantec  اطلاعات مهم شما را کشف خواهد کرد

این نرم افزار داده‌های حیاتی و ارزشمند شما را که حالت محرمانگی دارند را در هر وضعیتی که باشند شناسایی خواهد کرد. اگر این اطلاعات در حال استفاده باشند، در جایی رها شده باشند و یا در حال انتقال باشد، فرقی در شناسایی آنها وجود نداشته و از چشمان DLP  که با ترکیب چندین تکنولوژی خاص و پیشرفته ساخته شده است، دور نخواهد ماند.در ادامه نگاهی به فنآوری‌های شناسایی این نرم افزار خواهیم داشت. تطبیق دقیق داده‌ها (EDM) این نرم افزار هوشمند می‌تواند با استفاده از انگشت نگاری براساس دیتابیس‌ها و یا دیگر فایل‌هایی که لیستی از داده‌ها را در خود جای داده‌اند، محتوا را شناسایی کند.

تطبیق سند نمایه شده (IDM)

ممکن است برخی از داده‌های محرمانه و ارزشمند شما در اسناد آفیس یا عکس‌ها و یا در فایل‌های پی دی اف و یا در فایل‌های اتوکد  و یا حتی در فایل های چند رسانه‌ای و مولتی مدیا جای داده شده باشند. یا ممکن است بخش یا قسمتی از یک محتوای محرمانه از یک نوع فایل به فایل دیگری منتقل شود. نرم افزار DLP Symantec  با استفاده از روش‌های انگشت نگاری خود، این داده‌ها را ردیابی و کشف خواهد کرد. بردار یادگیری ماشین (VML) بعضی از داده‌ها و اطلاعات ویژگی‌های خاصی دارند که تشریح آنها ممکن است سخت باشد. این نرم افزار با استفاده از قدرت مقایسه‌ای خود و توانایی تحلیل آماری، این نوع از داده‌ها را نیز شناسایی خواهد کرد.

تطبیق محتوای توصیف شده (DCM)

نرم افزار DLP Symantec  با استفاده از الگوریتم‌هایی که در خود دارد، به همراه بررسی کلمات کلیدی، عبارات موجود در فایل‌ها و حتی خصوصیات هر فایل، یک داده ارزشمند را تشخیص می‌دهد. هوش مصنوعی این نرم افزار با بررسی الگوریتم‌ها و الگوها تلاش می‌کند تا دچار تشخیص اشتباهی نشود.

تشخیص‌دهنده‌ی نوع فایل

این نرم افزار امنیتی هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که با پیکربندی آن، تمامی انواع فایل‌ها را شناسایی کند. نرم افزار DLP Symantec  این قابلیت را دارد تا بیش از 330 نوع فایل را شناسایی کند. جالب است بدانید که با استفاده از Content Extraction API می‌توانید یک محتوا را از داخل یک فرمت خاص که ممکن است حتی رمزگذاری شده باشد نیز استخراج کنید.

تنظیم قوانین داده‌ها و نظارت بر اجرای آنها

تنظیم قوانین داده‌ها و نظارت بر اجرای آنها

تنظیم قوانین داده‌ها و نظارت بر اجرای آنها

وقتی کار خود را توسعه می‌دهید نیاز به قوانین بیشتری برای حفظ نظم و انجام درست امور خواهید داشت. اگر داده‌های پر اهمیت شما نیز بیشتر شده و در محیط‌های بیشتری و توسط افراد بیشتری قابل دسترسی باشند، شما نیازمند قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آنها خواهید بود. نرم افزار DLP Symantec  در این رابطه به شما کمک موثری خواهد کرد تا بتوانید با استفاده از کنسول مدیریت یکپارچه قوانین و سیاست‌های خود را در محیط‌های مختلفی همچون شبکه یا موبایل‌های هوشمند مشخص کنید. برای بهبود فرآیند تبیین قوانین، می‌توانید از 60 سیاست پیش نویس شده در این نرم افزار استفاده کنید و یا اینکه خودتان قوانین جدیدی تعریف کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از DLP Enforce و ابزار تحلیل داده‌های هوشمند IT Analytics ، این سیاست‌ها را در همه محیط‌ها اجرا کرده و همچنین در برابر مهاجم‌های احتمالی، از اطلاعات خود محافظت کنید. با استفاده از IT Analytics می‌توانید انواع گزارش‌های پیشرفته و تحلیلی را دریافت کنید. این ابزار هوشمند اطلاعات را به صورت مکعب چند بعدی خلاصه کرده و گزارشی تحلیلی به شما ارائه خواهد کرد.

کنترل و حفاظت از داده‌ها در فضای ابری و ایمیل‌ها

فضای ابری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا هزینه‌های خود را کاهش داده و عملکرد بهبوده یافته‌ای را تجربه کنند. اما همیشه وقتی صحبت از ایمیل و فضای ابری می‌شود، این نگرانی وجود دارد که امنیت اطلاعات کاهش یافته و خطراتی برای اطلاعات ایجاد شود. نرم افزار DLP Symantec  با توانایی بالایی که در حفاظت از اطلاعات و نظارت بر عملکردها و همچنین تشخیص اطلاعات با اهمیت دارد، در Microsoft Office 365 محیط امنی را برای شما ایجاد خواهد کرد. شما می‌توانید ایمیل‌های مهمی که کاربران یا کارمندانتان ارسال می‌کنند را کنترل کنید و از محتوای ارزشمند خود محافظت کنید. DLP Symantec for Cloud Storage امکانات خاصی را برای شما آماده کرده است تا بتوانید با آسودگی در فضای ابری، خود و همکارانتان فایل‌های مهم را بدون نگرانی از کاهش ضریب امنیتی آنها به اشتراک بگذارید. شما این توانایی را خواهید داشت که بدانید کدام اطلاعات در حال ذخیره شدن هستند و یا با چه افرادی به اشتراک گذاشته می‌شود. اگر با استفاده از پورتال آنلاین شهودی و پورتال سرویس خودکار این نرم افزار، حالت رفع حادثه را فعال کنید، اگر کاربری از قوانین اطلاعاتی شما تخطی کند، این نرم افزار او را به رعایت قوانین مجبور خواهد کرد. Cloud Prevent در نرم افزار DLP Symantec  نیز کمک‌های زیادی به شما خواهد کرد. با استفاده از این قابلیت، داده‌های مهم را به راحتی پیگیری خواهید کرد و با آگاهی از کاربرانی که سیاستی را نادیده گرفته‌اند، به شما امکان تصمیم‌گیری لازم را خواهد داد. با Cloud Prevent می‌توانید به راحتی و به سرعت ایمیل خود را مسدود کنید تا تهدیدی برای داده‌های شما ایجاد نشود. همچنین این قابلیت با رمزگذاری، تحویل امن را به شما هدیه خواهد داد.

حفاظت از داده‌ها در نقاط پایانی DLP Symantec

حفاظت از داده‌ها در نقاط پایانی DLP Symantec

حفاظت از داده‌ها در نقاط پایانی

بسیاری از اطلاعات به دلایل متعددی در نقاط پایانی نگهداری می‌شوند. اطلاعات ارزشمند و محرمانه‌ای را که در نقاط پایانی ذخیره کرده‌اید را با استفاده از DLP Symantec Endpoint Discover and Endpoint Prevent در بالاترین سطح امنیت نگهداری کنید. یادتان باشد که حتی اگر کاربر یک رایانه آنلاین نباشد نیز شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار DLP Symantec  از داده‌های خود محافظت کنید. این دو ماژول با اسکن محلی به شما این امکان را می‌دهند تا به صورت تمام وقت بر روی عملکردهای سیستم عامل‌های ویندوز 7، 8، 8.1 و Mac OS X machines  نظارت داشته باشید.

DLP Symantec

DLP Symantec

DLP Symantec Endpoint Discover and Endpoint Prevent امکانات دیگری که در ادامه گفته خواهد شد را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند:

      1. اگر محتوا یا داده‌ای توسط یکی از موارد زیر در حال هر نوع انتقال باشند، شما به این جابجایی نظارت خواهید داشت:
      2. برنامه‌ها: Outlook
      3. فضای ابری: Box، Dropbox، Google Drive و Microsoft Drive
      4. ایمیل: Outlook, Lotus Notes
      5. پروتکل‌های شبکه: HTTP/HTTPS, FTP
      6. فضای ذخیره‌سازی: USB, MTP, CF and SD cards, eSATA, FireWire
      7. کامپیوترهای مجازی: Citrix, Microsoft Hyper-V, VMware
      8. این قابلیت را خواهید داشت که کاربرانی با رفتارهای تهدید کننده امنیت را مسدود کنید.
      9. لیستی از اطلاعات محرمانه موجود در سیستم‌های کامپیوتری با استفاده از اسکن درایو‌های آنها تهیه می‌شود تا علاوه بر نظارت برآنها، در صورت نیاز اطلاعاتی را به جای امن‌تری منتقل کنید.
      10. با استفاده از اسکن موازی، در واقع شما خواهید توانست با کمترین تاثیر بر روی سیستم، هزاران محل ذخیره را تحت نظارت و مدیریت امنیتی داشته باشید.
      11. ماژول‌های نرم افزار DLP Symantec این قابلیت را با معماری با مقیاس‌پذیری بالا و چندلایه خواهند داد تا از داده‌های خود در حالیکه صدها هزار کاربر نهایی از آنها استفاده می‌کنند محافظت کنید.

در صورتی که شما هم تجربیاتی در این زمینه دارید با پایه ریزان فناوری هوشمند به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یازده =