شبکه, Solarwinds

نرم افزار IpMonitor با 8 قابلیت بی نظیر

نرم افزار IpMonitor
رای بدهید

نرم افزار IpMonitor چیست؟

شبکه‌های رایانه‌ای امروزه به بخش مهم و حیاتی در اتوماسیون اداری هر سازمان و یا هر شرکتی تبدیل شده‌اند. حفظ امنیت شبکه و نظارت بر آن برای جلوگیری از خرابی‌های ناخواسته یکی از مهم‌ترین وظایفی است که بر عهده افراد و یا تیم‌های IT است. اما برخی از نرم افزارها وجود دارند که این نظارت را آسان‌تر می‌کنند. نرم افزار IpMonitor یکی از این نرم افزارها است که وظیفه نظارت و مانیتورینگ شبکه را به عهده دارد. این نرم افزار وظیفه نظارت بر ارتباطات هاست‌های TCP/IP و کاربران در شبکه‌ها را انجام می‌دهد. این نرم افزار به صورت دوره‌ای از فعالیت‌های کاربران با هر IP گزارش‌گیری کرده و همه زیرساخت‌ها را برسی و کنترل می‌کند.

نرم افزار IpMonitor

نرم افزار IpMonitor

ویژگی‌های نرم افزار IpMonitor

  • نظارت بر دستگاه‌های شبکه، سرورها، میزبان های VMware و برنامه های کاربردی
  • ارسال هشدار هنگام وجود مشکل در عملکرد هر یک از اعضای شبکه
  • نظارت بر روی نمای NOC و وضعیت شبکه
  • خرابی‌های عمدی و سهوی در شبکه با انجام خودکارسازی اقدامات اصلاحی با این نرم افزار به کمترین میزان می‌رسد.
  • تقویت نظارت بر شبکه با گزارشات و تنظمات بهتر
کاربردهای نرم افزار IpMonitor

کاربردهای نرم افزار IpMonitor

کاربردهای نرم افزار IpMonitor

1. نظارت بر پورت‌ها

این نرم افزار به کاربر کمک می‌کند تا نظارت و مدیریت کاملی بر پورت‌های شبکه داشته باشد و همه آن‌ها را بررسی کرده و سابقه کاملی از همه‌ آن‌ها تهیه می‌نماید.

2. مانیتورینگ و نظارت بر پایگاه داده

IpMonitor نظارت کاملی بر پایگاه داده دارد. این کار یعنی بررسی مداوم جهت اطمینان از دسترسی کامل و بدون وجود مشکل برنامه‌ها و صفحات وب به پایگاه داده است. این نظارت و بررسی‌ها، اگر به صورت دستی انجام شود، زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد اما با استفاده از ipMonitor این مراحل ساده و سریع خواهد بود. این نرم افزار در صورت بروز اشکال و یا کشف باگ، اعلان و هشدارهایی را برای مدیران صادر می‌کند تا برای رفع مشکل اقدام شود.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  نرم افزار Netflow Analyzer

3. نظارت بر کاربران

شما می‌توانید با نظارت بر عملکرد کاربران در شبکه، همه چیز را زیر نظر داشته باشید. از جمله:

پهنای باند: این نرم افزار،  میزان ترافیک ورودی و خروجی و همچنین وضعیت اتصال رابط شبکه را اندازه‌گیری می‌کند.

سرعت شبکه: سرعت تبادل اطلاعات در شبکه را آزمایش می‌کند.

پیوند و اتصال کاربران: نرم افزار IpMonitor تمامی اتصالات و پیوندهای (HREF) را که در یک وب سایت وجود دارد را آزمایش می‌کند تا این اطمینان حاصل شود که کاربران به آن‌ها دسترسی دارند.

نظارت بر کاربران

نظارت بر کاربران

4. عملکرد درست سخت افزار در زیرساخت شبکه

یکی از راه‌های اصلی برای نظارت بر زیرساخت شبکه، استفاده از SNMP است که  برای ردیابی عملکرد دستگاه‌های متصل به شبکه به کاربر کمک می‌کند.

5. نرم افزار IpMonitor : نظارت بر HTTP/HTTPS

با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید از عملکرد صحیح سرورهای وب HTTP و HTTPS اطمینان کامل به دست آورید زیرا نباید هیچ تاخیر جدی در دسترسی کاربران به وب سایت و یا شبکه وجود داشته باشد. اگر در مانیتور HTTP یا مانیتور HTTPS مشکلی مشاهده شد، ipMonitor هشدارهایی را به مدیران و یا مسئولین شبکه ارسال می‌کند تا در کمترین زمان برای رفع آن اقدام شود.

6. نظارت با صرف کمترین هزینه

این نرم افزار ابزاری مطمئن برای نظارت ساده و آسان بر عملکرد شبکه‌ها محسوب می‌شود. SolarWinds ipMonitor برای سهولت در کار ناظران شبکه، طراحی شده است. ipMonitor با یک پایگاه داده و سرور وب داخلی که به شما کمک می‌کند تا از داده‌ها محافظت کرده و عملکرد شبکه ا ارتقا دهید. این امر به شما این امکان را می‌دهد که از مشکلات و هزینه دوباره برای تجهیزات جدید و یا هزینه‌های رفع عیب، جلوگیری کنید. به علاوه شما می‌توانید با این نرم افزار از راه دور و به صورت اینترنتی نیز  بر داده‌ها و شبکه نظارت داشته باشید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  3 کاربرد نرم افزار Network Topology Mapper

7. نظارت بر برنامه‌ها و سرویس‌های Windows

خدمات ویندوز به طور مداوم در سرور اجرا می‌شود و کارکرد آن برای کاربران بسیار مهم است. برای جلوگیری از خرابی و ایجاد مشکل، نرم افزار IpMonitor نظارتی را به صورت مداوم بر برنامه های کاربردی ویندوز ارائه می‌دهد. این نظارت برنامه و سرویس‌های Windows در SolarWinds ipMonitor شامل این موارد است:

  • مانیتور اکتیو دایرکتوری
  • مانیتور فهرست فایل
  • مانیتور فضای درایو
  • مانیتور ثبت رویداد
  • ویژگی فایل و مانیتورهای تماشا
  • مانیتور Kerberos 5
  • نظارت بر تجربه کاربر MAPI
  • مانیتور SQL Server
  • مانیتور WMI ویندوز

8. نظارت بر VM Host

از آنجا که VM Host یک ماشین فیزیکی را شبیه سازی می‌کند، بسیاری از معیارهای نظارت بر VM Host  شبیه به آنچه شما برای سرورهای داخلی نظارت می کنید، است. با استفاده از نرم افزار IpMonitor برای ردیابی سلامت و عملکرد هاست‌های مجازی، می‌توانید معیارهای VM Host را ردیابی و کمبود حافظه را در VM Host برطرف کنید. از دیگر نرم افزارهای شرکت سازنده این نرم افزار یعنی Solarwinds می توان به NAM، SCM، ARM، NPM، NOM، NTA، NCM،  IPAM،DPA ، SRM، WHD، WPM، LEM، NTM VNQM،  SAM، VMو  UDT اشاره کرد.

در همین راستا، شما می‌توانید برای خرید لایسنس نرم افزار IpMonitor در پایه ریزان فناوری هوشمند، استعلام قیمت داشته باشید و آن را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 6 =