شبکه, Solarwinds

ویژگی‌های نرم افزار Network Configuration Manager

نرم افزار Network Configuration Manager
رای بدهید

نرم افزار Network Configuration Manager چیست؟

این نرم افزار از سری نرم افزارهای مدیریت شبکه از کمپانی SolarWinds است که کار پیکربندی شبکه را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. نرم افزار Network Configuration Manager باعث کاهش هزینه، صرفه جویی در وقت و بهبود مدیریت و وضعیت Backup گیری شبکه به صورت خودکار می‌شود.

نرم افزار Network Configuration Manager

نرم افزار Network Configuration Manager

ویژگی‌های نرم افزار Network Configuration Manager

  • خودکار سازی بسیاری از فعالیت‌های مربوط به تجزیه و تحلیل شبکه
  • پشتیبانی از پیکربندی شبکه‌ها
  • تخمین میزان آسیب پذیری شبکه‌ها
  • ارائه اطلاعات شبکه برای Cisco و Palo Alto
  • آسان کردن تجزیه و تحلیل عملکرد و مانیتورینگ کامل شبکه
کاربردهای نرم افزار Network Configuration Manager

کاربردهای نرم افزار Network Configuration Manager

کاربردهای نرم افزار Network Configuration Manager

1. اسکن کامل شبکه

با استفاده SolarWinds Network Configuration Manager (NCM)، کاربر می‌تواند با استفاده از اسکن و جست و جوی شبکه، به سرعت موجودی دقیقی از دستگاه‌ها و زیرساخت شبکه به دست آورد تا اطلاعات به روز از همه دستگاه‌های شبکه در اختیار داشته باشد.

2. کشف اشکالاتی که به دلیل تغییر در ساختار شبکه به وجود آمده است

در مورد مدیریت پیکربندی شبکه، مقایسه سریع و دقیق پیکربندی‌ها به دلایل مختلف بسیار مهم است. رفع تغییراتی که موجب اشکال در عملکرد شبکه شده است، با این روش آسان‌تر انجام می‌شود.

3. پشتیبان‌گیری از وضعیت شبکه

خودکار سازی مدیریت پیکربندی شبکه با استفاده از این نرم افزار، فرآیندهایی مانند Backup گرفتن به صورت منظم، مشخص کردن خطاهای پیکربندی و اجرای اسکریپت‌ها را ساده می‌کند. بنابراین با این روش، شما همیشه یک فایل پشتیبان به روز در اختیار دارید و خرابی شبکه به مدت طولانی، نیز با این روش به حداقل خواهد رسید.

4. مدیریت تنظیمات دستگاه‌های شبکه

با استفاده از این نرم افزار کاربر می‌تواند از فایل‌های شبکه Backup بگیرد تا در زمان خرابی شبکه مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین می‌توان با ایجاد الگوهای پیکربندی به وسیله امکان gold standard پیکربندی را به صورت خودکار تغییر داد. از دست رفتن پیکربندی شبکه به علت خرابی تجهیزات، خطای انسانی و غیره ممکن است هر زمانی پیش بیاید. نکته مهم اما این است که ابزارهای مناسب برای به حداقل رساندن آسیب و همچنین جبران زمان از دست رفته را داشته باشید.
نرم افزار Network Configuration Manager، کمک می‌کند تا پیکربندی‌ را که قبلاً  Backup گرفته‌اید، پیدا کرده و بازیابی می‌کند.

Network Configuration Manager

Network Configuration Manager

5. ارتقا و به روزرسانی سیستم‌ها

SolarWinds Network Configuration Manager (NCM) می‌تواند به صورت خودکار آسیب پذیری‌ها در سیستم شما را، شناسایی کند. این نرم افزار، به طور خودکار نسخه سیستم عامل را ردیابی کرده و آنها را با CVEهای منتشر شده مرتبط می‌کند. هنگامی که یک مشکل و خطا شناسایی شود، به شما هشدار می‌دهد و از طریق فرایند ارتقاء سیستم عامل سیسکو، برای رفع مشکل راهنمایی می‌کند. از دیگر نرم افزارهای شرکت سازنده این نرم افزار یعنی Solarwinds می توان به NAM، SCM، ARM، NPM، NOM، NTA، NCM،  IPAM،DPA ، SRM، WHD، WPM، LEM، NTM VNQM،  SAM، VMو  UDT اشاره کرد.

در همین راستا، شما می‌توانید در پایه‌ریزان فناوری هوشمند جهت خرید لایسنسNetwork Configuration Manager اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =