امنیت, Tenable

تشریح نرم افزار Tenable.AD در 4 سطر

نرم افزار Tenable.AD
رای بدهید

نرم افزار Tenable.AD چیست و چه کاربردی دارد؟

مدیریت شبکه و کاربران، کنترل و تعریف سلسه مراتب آن‌ها در ویندوز سرور، در Active Directory (AD) انجام می‌شود. یکی از علل ایجاد اختلال در شبکه، ناامن بودن Active Directory (AD) است. تنظیمات اشتباه در Active Directory  باعث می‌شود که هکرها به راحتی از این نقاط ضعف برای ایجاد اختلال در شبکه استفاده کنند. نرم افزار Tenable.AD با ایمن کردن این بخش، به کاربر کمک می‌کند تا تمامی مسیرهای حمله و نفوذ به شبکه را از بین ببرد.

نرم افزار Tenable.AD 1

نرم افزار Tenable.AD

نرم افزار Tenable.AD چیست؟

این نرم افزار با مدیریت بهینه بخش Active Directory در ویندوز سرور، باعث امنیت بیشتر برای شبکه می‌شود. بیشتر طراحان شبکه ممکن است با پیکربندی‌های نادرست، باعث به‌وجود آمدن پیچیدگی در این بخش شده و امنیت شبکه را به خطر اندازند. در این شرایط ممکن است مشکلات ساختاری و یا حمله‌های ناخواسته خارجی باعث آسیب به زیرساخت‌ها و یا اطلاعات و داده‌ها شود. استفاده از Tenable.ad باعث می‌شود که کاربر علاوه‌بر مدیریت و نظارت بر اجزای شبکه، مشکلات را پیش‌بینی کرده و برای جلوگیری از بروز آن‌ها در Active Directory، اقدامات ضروری را انجام دهد تا شبکه دچار آسیب و نفوذ نشود.

کاربردهای نرم افزار Tenable.AD

کاربردهای نرم افزار Tenable.AD

کاربردهای نرم افزار Tenable.AD چیست؟

  • با استفاده از نرم افزار Tenable.AD، نقاط ضعف موجود در Active Directory نمایان می‌شود. سپس این مشکلات توسط نرم افزار، اولویت‌بندی شده و در مرحله بعدی بر اساس رتبه‌بندی انجام شده، برای رفع آن‌ها براساس دستورالعمل ad عمل خواهد شد.
  • انواع حملات به Active Directory مانند DCShadow ، Brute Force، Spraying Password، DCSync و … توسط این نرم افزار شناسایی می‌شود. در مرحله بعد ad به کاربر کمک می‌کند تا از این حملات جلوگیری کند.
  • ad به کاربر کمک می‌کند تا نقاط ضعف و باگ‌های امنیتی موجود در Active Directory (AD) را پیدا کرده و ‌آن‌ها را مدیریت نماید. این نقاط ضعف در واقع همان مسیرهای حمله به شبکه هستند که کاربر با بستن آن‌ها، اطمینان کاملی از امنیت شبکه خود، به دست خواهد آورد.
اهداف استفاده از نرم افزار Tenable.AD

اهداف استفاده از نرم افزار Tenable.AD

اهداف استفاده از نرم افزار Tenable.AD چیست؟

  • مدیریت و نظارت بر امنیت بخش Active Directory
  • زیر نظر داشتن هر تغییر در Active Directory (AD)
  • بررسی و تجزیه و تحلیل تغییرات در Active Directory (AD)
  • مدیریت این نقاط ضعف و ارائه راهکارهایی برای رفع باگ‌های امنیتی

از دیگر نسخه‌های این سری از نرم افزارهای امنیت شبکه، می‌توان به Tenable.io، Tenable.ot ، Tenable.sc، Tenable.ad، Tenable.ep و nessus اشاره نمود. در همین راستا، شما می‌توانید لایسنس Tenable.AD را از شرکت پایه‌ریزان فناوری هوشمند خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =