امنیت, Tenable

3 ویژگی‌ نرم افزار Tenable Lumin

نرم افزار Tenable Lumin
رای بدهید

نرم افزار Tenable Lumin چیست و چه کاربردی دارد؟

امنیت شبکه‌ها امروزه به یکی از مهم‌ترین چالش‌های مهندسین و طراحان شبکه‌های کامپیوتری تبدیل شده است. هکرها و یا دزدان اینترنتی می‌توانند نقاط آسیب‌پذیر در این سیستم‌ها را شناسایی کرده و از‌ آن‌ها برای حمله به شبکه‌ها استفاده نمایند. امروزه نرم افزارهایی برای کشف و مدیریت نقاط آسیب‌پذیر شبکه به کمک مهندسان آمده است. نرم افزار Tenable Lumin یکی از این نرم افزارها است که در مدیریت نقاط آسیب پذیر به کاربر کمک کرده و می‌تواند احتمال قرار گرفتن در معرض حمله سایبری را محاسبه کند.

نرم افزار Tenable Lumin

نرم افزار Tenable Lumin

نرم افزار Tenable Lumin چیست؟

نرم افزار Tenable Lumin یکی از چندین محصول شرکت Tenable است که به کاربر برای بررسی و حفظ امنیت شبکه‌ها کمک می‌کند. با Tenable Lumin  کاربر قادر به تخمین زدن احتمال حمله‌ های سایبری خواهد بود و می‌تواند نقاط آسیب‌پذیر در شبکه را قبل از وقوع حمله، پیدا کند. این نرم افزار لیستی از نقاط آسیب‌پذیر در شبکه را به صورت یک گزارش کامل نمایش می‌دهد تا مسئول امنیت شبکه بتواند برنامه‌ریزی دقیقی را برای ارتقای امنیت سایبری در سازمان و یا شرکت، انجام دهد.

Tenable Lumin

Tenable Lumin

ویژگی‌های نرم افزار Tenable Lumin

1. نمایش نقاط آسیب‌پذیر بر اساس اولویت

این نرم افزار، با تجزیه و تحلیل پیشرفته و رتبه‌گذاری مشکلات و باگ‌های سیستم، این آسیب‌پذیری‌ها را بر اساس میزان ریسک، رتبه‌بندی و اولویت ‌بندی می‌کند. با این روش کاربر و یا مسئول امنیت شبکه به خوبی خواهد دانست که در ابتدا روی کدام مشکلات، متمرکز شود و کدام را رفع نماید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آشنایی با ماژول SIEM و UBA

2. آگاهی همه از مشکلات و آسیب‌پذیری‌ها

با روش این نرم افزار، همه کارکنان سازمان از میزان و نقاط آسیب‌پذیری، از طریق گزارشات، آگاه خواهند شد و هر کس وظیفه خود را برای رفع این مشکلات به خوبی درک خواهد کرد.

3. قدم به قدم تا رفع آسیب‌پذیری‌های سیستم

باتوجه به پویا بودن سیستم شبکه‌های کامپیوتری و همیشگی بودن جریان داده‌ها و اطلاعات، استفاده از این نرم افزار باعث می‌شود تا کاربران روی نقاط آسیب پذیر تمرکز کنند و اهداف روشنی برای امنیت بیشتر شبکه داشته باشند. این امر باعث می‌شود تا سازمان همیشه یک قدم از رقبا و یا افرادی که قصد نفوذ به سازمان را دارند، جلوتر حرکت کند.

نرم افزار Tenable Lumin

نرم افزار Tenable Lumin

اهداف استفاده از نرم افزار Tenable Lumin

  • کشف نقاط آسیب پذیر در شبکه و رتبه‌گذاری و اولویت‌بندی این مشکلات
  • داشتن یک دید کلی و کامل نسبت به سطح امنیتی سازمان و یا شرکت و نیز نوع حمله احتمالی
  • بررسی میزان اثر بخشی عملکرد امنیتی سازمان در حال حاضر و تلاش برای ارتقای امنیت

از دیگر نسخه‌های این سری از نرم افزارهای امنیت شبکه از این شرکت، می‌توان به Tenable.io، Tenable.ot ، Tenable.sc ، Tenable.ad ، Tenable.ep و nessus اشاره نمود. همچنین، شما می‌توانید خرید لایسنس Tenable Lumin را از ما دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + دوازده =