شبکه, Other

پیاده سازی راهکار امنیت شبکه در بالاترین حد ممکن به این 4 دلیل !

پیاده سازی راهکار امنیت شبکه
رای بدهید

4 علامت هشدار دهنده که باید امنیت شبکه خود را بروز کنید

در این مقاله به بررسی علامت هشدار دهنده امنیتی در شبکه میپردازیم . امنیت شبکه باید یک مسئله مهم برای هر کسب و کاری باشد. وقتی معماری امنیت سایبری یک شرکت ضعیف است یا نرم افزار امنیت شبکه آن‌ها از رده خارج است این شرکت در معرض تهدیدات مختلف سایبری است. آن‌ها می‌توانند دسترسی به داده‌های مورد نیاز برای ادامه کار را از دست بدهند و به طور ناخواسته به سارقان اجازه می‌دهند داده‌های حساس مشتریان را بدزدند. در ادامه به معرفی 4 علامت هشدار دهنده که نشان می‌دهد باید امنیت شبکه خود را بروز کنید خواهیم پرداخت. پایه ریزان فناوری هوشمند ارائه دهنده بروزترین راهکار امنیت شبکه اماده آرائه مشاوره به شما عزیزان است.

پیاده سازی راهکار امنیت شبکه در بالاترین حد ممکن

پیاده سازی راهکار امنیت شبکه در بالاترین حد ممکن

به خاطر نمی آورید آخرین ارزیابی راهکار امنیت شبکه شما چه زمانی بوده است؟

اولین علامت هشدار دهنده که نشان دهنده این است که باید امنیت را بروز کنید این است که آخرین باری که معماری امنیتی خود را بررسی کرده اید به خاطر نمی آورید. ارزیابی‌های امنیتی معمول شبکه بخشی مهم برای اطمینان از محافظت از تجارت شما و مشتریان در برابر شکار مهاجمان است. اگر آخرین باری که چنین معاینه امنیتی را انجام داده‌اید به خاطر نمی‌آورید احتمال این وجود دارد که برخی از خلأهای امنیتی را دارید که باید برطرف شود.

درخواست‌های دسترسی غیر عادی به اطلاعات

یک هدف مشترک در پشت حملات به Network شما سرقت از حساس ترین اطلاعات شرکت شما است. به همین ترتیب افزایش ناگهانی درخواست‌ها برای دسترسی به داده های حساس می تواند نشان دهنده این باشد که شما از قبل در داخل شبکه خود یک مهاجم دارید. این درخواست‌ها به ویژه اگر درخواست‌های سطح سرپرست از حساب‌های کاربری غیر سرپرست باشد باید ناراحت کننده باشد. مهاجمان به طور فزاینده‌ای از ابزارهای بومی در رایانه‌ها و سرورها استفاده می‌کنند نه از ابزارهای حمله شناخته شده و بدافزار برای جلوگیری از شناسایی توسط نرم افزارهای ضد ویروس و EDR. اگر تعداد زیادی از این درخواست های غیرمعمول را دریافت می‌کنید می‌تواند نشانه این باشد که مهاجمان زیادی آن را به Network شما وارد می‌کنند و شما باید امنیت شبکه خود را بروز کنید.

نرم افزار شما بروزرسانی نشده است؟

یک علامت هشدار زودهنگام مبنی بر اینکه یک شرکت به شدت نیاز به بروزرسانی امنیت شبکه خود دارد این است که آیا در هر یک از نرم افزارهای آن شرکت در ماه گذشته بروزرسانی امنیتی اعمال شده است یا خیر. این اغلب یکی از اولین مواردی است که باید هنگام اجرای بررسی معماری امنیتی بررسی کرد. شناسایی فعالانه نرم افزارهای قدیمی و بروزرسانی آن ها یکی از اساسی ترین راه‌های پیشگیری از مشکلات امنیتی شبکه برای یک شرکت است.

حساب کاربری شما نسبت به کارمندان بیشتر است؟

مدیریت حساب کاربری قسمت اصلی حفظ امنیت شبکه است. این به طور مکرر شامل انجام پاکسازی در حساب‌های کاربری کارمندان سابق است. شرکتی که از معماری امنیتی آن به خوبی حفظ شده باشد به سرعت حساب کاربری یک کارمند را حذف می‌کند.

اگر شرکت شما حساب کاربری بیشتری نسبت به کارمندان داشته باشد یکی از این دو مشکل را دارید:

  1. حساب کارمندان قدیمی حذف نمی‌شوند. دست نخورده گذاشتن حساب‌های کاربری کارمندان قدیمی مسئله ساز است زیرا به کارمندان سابق امکان ورود بالقوه در Networkشما را می‌دهد. اگر آن ها تصمیم بگیرند که از این دسترسی سوءاستفاده کنند یا حساب آن‌ها به دلیل تکرار رمز ورود به حساب خود در شبکه های اجتماعی یا موارد دیگر ربوده خواهد شد که ممکن است فاجعه بار باشد.
  2. حساب‌های جعلی کارمندان در حال ایجاد هستند. این یک وضعیت بالقوه بدتر است و اگر موارد امنیت سایبری را به خوبی رعایت کنید احتمال این دو بیشتر است. در اینجا شخصی یا کارمندی که دسترسی دارد یا مهاجمی که امنیت شما را با موفقیت شکسته است حساب‌های کاربری جعلی ایجاد می‌کند تا سعی کند فعالیت غیرقانونی Networkخود را پنهان کند.

در حالت اول بروزرسانی شیوه‌ها و خط مشی‌های امنیتی شبکه برای بستن این آسیب پذیری خاص مهم است. در حالت دوم کشف وسایل مورد استفاده برای ایجاد حساب‌ها و از بین بردن شکاف امنیتی بسیار مهم است. بروز نگه داشتن امنیت و اطمینان از اینکه سیاست‌های امنیت سایبری به طور مداوم اعمال می‌شود برای از بین بردن فرصت‌های احتمالی که به مهاجمان اجازه می‌دهد حساب های کاربری جعلی ایجاد کرده و Network شما را کور کنند بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 11 =