دسته بندی نشده

اهمیت برند کابل شبکه به عنوان انتخابی هوشمند برای شبکه‌

کابل‌های شبکه یکی از عناصر بسیار حیاتی در زیرساخت شبکه‌های ارتباطی مدرن محسوب می‌شوند. این اجزا فرصت اتصال و انتقال داده‌ها و اطلاعات میان دستگاه‌های مختلف را فراهم می‌کنند و به عنوان ترکیبی از سیم‌ها، فیبرهای نوری و تکنولوژی‌های انتقال داده متنوع عمل می‌کنند. در واقع، کابل‌های شبکه عامل اصلی برای ارتباطات دیجیتال ما هستند و بدون آن‌ها، انتقال اطلاعات و دسترسی به شبکه‌ها و اینترنت تقریباً غیرممکن خواهد بود. در همین راستا، اهمیت نوع برند کابل‌های شبکه معمولاً در کیفیت و عملکرد آن‌ها دیده می‌شود. برندهای معتبر و معروف معمولاً از مواد با کیفیت بالا برای تولید کابل‌ها استفاده می‌کنند و توانایی انتقال داده با سرعت و پایداری بالاتری را دارا هستند. با این حال، در انتخاب برند مناسب برای کابل شبکه، نباید فقط به نام برند توجه کرد، بلکه ویژگی‌های فنی و کاربردی آن نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. به عنوان مثال، برای شبکه‌های با سرعت بالا و حجم داده زیاد، کابل‌های فیبر نوری انتخاب مناسبی هستند که از سرعت و پایداری بالایی برخوردارند. در کل، انتخاب برند مناسب برای کابل شبکه، به دلیل تأثیر مستقیم آن بر عملکرد شبکه، می‌تواند مهم باشد.
ما در این مطلب چند نمونه از برند کابل شبکه معروف همراه با کاربردهای آنان را توضیح خواهیم داد. پس با ما در پایه ریزان فناوری هوشمند همراه باشید.

چرا در هنگام خرید، انتخاب برند کابل شبکه مهم است؟

همانطور که در مقاله قبلی توضیح دهید که در هنگام خرید کابل شبکه به چه نکاتی باید توجه کرد، قطعا نوع برند می‌تواند بسیار مهم باشد. انتخاب برند کابل شبکه اهمیت بالایی دارد به علت تأثیر آن بر کیفیت، عملکرد، و امنیت شبکه. در ادامه دلایلی که نشان می‌دهند چرا انتخاب برند در این مورد مهم است را بررسی می‌کنیم:

موارد مهم در خرید برند کابل شبکه

موارد مهم در خرید برند کابل شبکه

1. کیفیت و عملکرد:

برندهای معتبر و معروف در تولید کابل‌های شبکه از مواد با کیفیت بالا استفاده می‌کنند. این مواد شامل سیم‌های مسی با خلوص بالا، عایق‌های مقاوم در برابر حرارت و نویز، و پوشش‌های محافظتی هستند. این عناصر تأثیر مستقیمی بر کیفیت انتقال داده و عملکرد کابل دارند. کابل‌های با کیفیت پایدارتر عمل می‌کنند و از اختلالات کاهش می‌یابند.

2. سرعت و عرض باند:

برندهای معتبر توانایی انتقال داده با سرعت‌های بالا و عرض باند بزرگتر را فراهم می‌کنند. این مهم است زیرا در شبکه‌های با سرعت بالا مانند Gigabit Ethernet یا 10 Gigabit Ethernet، کابل‌های با کیفیت پایداری عملکرد اطمینان‌آورتری دارند. پس نوع برند کابل شبکه می‌تواند در این موضوع تأثیرگذار باشد.

3. استانداردها و تطابق:

اصل ماجرا در برند کابل شبکه به طور معمول داشتن استانداردهای صنعتی است. این امر اهمیت بسیاری در مواردی مانند امنیت شبکه و تطابق با نیازهای شبکه دارد. استفاده از کابل‌های با استانداردهای مناسب به معنای اطمینان از سازگاری و امکان اجرای تغییرات در آینده است. این موضوع نشان می‌دهد که کابل‌های مربوطه، به انواع دستگاه‌ها همچون تجهیزات سیسکو به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند.

4. ضمانت و پشتیبانی:

برندهای معتبر عموماً ضمانت محصولات خود ارائه می‌دهند و خدمات پس از فروش مناسبی دارند. این امکان را فراهم می‌کند که در صورت بروز مشکلات یا نیاز به تعویض، به سرعت و به شکلی قانونی اقدام کنید.

5. پایداری و ماندگاری:

کابل‌های شبکه با برندهای معتبر عموماً دارای طول عمر بیشتری هستند. این به شما کمک می‌کند که از سرمایه‌گذاری خود برای تجهیزات شبکه بهره‌وری بیشتری ببرید. پس برای هر موضوعی برند کابل شبکه می‌تواند تاثیر خود را داشته باشد.

انواع برند کابل شبکه

انواع برند کابل شبکه

8 برند معروف کابل شبکه

همانطور که قبلا به این موضوع اشاره کردیم که چرا باید به برند کابل شبکه توجه کرد، در این قسمت 8 برند مهم کابل شبکه در دنیا را بیان خواهیم کرد که در دنیای شبکه حرفی برای گفتن دارند.

1- پریسمان:

یکی از برندهای معروف پریسمان هستش که در تجهیزات کابل شبکه می‌توان گفت که جزء برترین خودش می‌باشد. این شرکت ایتالیایی (Prysmian) که در سال 1879 تاسیس شده است و تمرکز اصلی این شرکت روی کابل است . Prysmian در 50 کشور دنیا شعبه دارد و تا سال 2016 نزدیک به 30.000 نیرو داشته که نسبت به 5 سال قبل، این آمار تقریبا 2 برابر شده است.

2- بلدن:

بلدن یک شرکت آمریکایی است که در سال 1927 تاسیس شد. این شرکت به تولید کابل‌های شبکه، کابل‌های صوتی و تصویری، کابل‌های تلفن و تجهیزات دیگر مشغول است. بلدن با استفاده از مواد با کیفیت بالا و استفاده از استانداردهای بین‌المللی، محصولات با کیفیت بالا و قابلیت عملکرد بالا تولید می‌کند.

3- دی‌لینک:

این روزها اسم برند D link را بیشتر مردم عادی هم می‌شناسند و شاید بعضی از افراد آن را در وایفای‌های خانگی دیده باشند. باید گفت که دی‌لینک یک شرکت تایوانی هستش که بیشتر در زمینه تجهیزات شبکه فعالیت خود را پیش می‌برد. این برند به غیر از کابل شبکه باکیفیت، محصولات دیگری همانند مودم، روتر و اکسس‌پوینت را ارائه بازار می‌کند که همچنان در کشور ایران بسیار محبوب است.

4- لگراند

یکی دیگر شرکت‌های که در حوزه برند کابل شبکه معروف هست، مربوط به برند لگراند که فرانسوی به‌حساب می‌آید.البته به جرأت می‌توان گفت بیشترین درصد کابل‌ها وارداتی مربوط به این برند هستند. کابل شبکه لگراند در 4 نوع U/UTP ،F/UTP ، S/FTP و SF/UTP روانه بازار می‌شوند.

5- نگزنس:

شاید برند نگزنس به عنوان بیشترین برند وارد شده بعد از لگراند در ایران باشد. نگزنس یک برند کابل شبکه که شرکت آن در فرانسه شروع به فعالیت کرده است که شهرت این کابل بیشتر در زمینه‌های مخابراتی، فناوری اطلاعات و دیگر موارد سروها استفاده می‌شود..نگزنس کابل شبکه Cat6، کابل شبکه Cat6a و کابل شبکه Cat7 و تجهیزات شبکه‌های دیگری را تولید می‌کند.

6- اشنایدر:

شرکت اشنایدر، یک شرکت فرانسوی است که در تولید کابل شبکه، با دو شرکت فرانسوی دیگر رقابت می‌کند. این شرکت در سال ۱۸۳۶ میلادی تأسیس شده و برای تجهیزات شبکه مختلف مانند پچ کورد و ترانکینگ شناخته شده است. کابل شبکه اشنایدر، یکی از بهترین کابل‌های پسیو شبکه در بازار است و دارای سرعت و کیفیت بالایی است. کابل‌های SFTP اشنایدر با رنگ آبی و کابل‌های FTP با رنگ سبز تولید می‌شوند. این برند در ایران نیز نمایندگی دارد و کابل‌های آن تضمین شده‌اند.

7- زیمنس

اگر در مبحث پزشکی، انرژی و یا زیر ساخت شهر سر و کار دارید، حتما اسم برند زیمنس را شنیده‌اید. زیمنس به عنوان یک برند کابل شبکه آلمانی شناخته می‌شود. این برند در سال 1848 تاسیس شده و تا کنون خود را در بازار شبکه دنیا نگهداشته است.

7- سیسکو:

سیسکو یکی از برترین برندهای کابل شبکه در دنیا است. این شرکت در سال 1984 توسط لن والتر و سندرا لینر تاسیس شد و در حال حاضر به عنوان یکی از پیشروان صنعت فناوری اطلاعات شناخته می‌شود. سیسکو به تولید محصولات شبکه، امنیت شبکه، مراقبت از شبکه، محصولات ابری و خدمات پس از فروش مشغول است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *