مجله

ماژول سیسکو چیست

ماژول سیسکو چیست-پایه ریزان
5/5 - (1 امتیاز)

ماژول سیسکو چیست و انواع آن موضوعی است که در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار گرفته می شود.

ماژول های سیسکو ( Cisco Modules) نوعی قطعه ی سخت افزاری اند که باعث ایجاد اتصال دو دستگاه از تجهیزات شبکه می شوند و کاربران به کمک آن ها می توانند کلید های رمزگذاری در هر اتصال را انجام دهند.

ماژول های سیسکو پشتیبانی سوئیچ هایی که مجهز به پورت Uplink هستند را انجام می دهند و از آن ها برای ارتقاء سیستم و افزایش سرعت و کیفیت تبادل اطلاعات بین تجهیزات سخت افزاری استفاده می شوند.

استفاده از ماژول های سیسکو برای منظورهای مختلف باعث ایجاد اتصال ایمن، قوی و سریع برای تمامی افراد می شوند و امکان خراب شدن این قطعه بسیار کم است. این قطعه به کمک تکنولوژی فیبر نوری که بیشترین سرعت را دارند، داده ها و اطلاعات را با بالاترین کیفیت جا به جا و انتقال می دهند.

شرکت پایه ریزان فناوری هوشمند تمامی محصولات با کیفیت و به روز خود را به صورت حرفه ای و با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد و در صورت نیاز می توانید با شماره های موجود در این صفحه تماس بگیرید.

انواع ماژول سیسکو

انواع مختلفی از ماژول های سیسکو برای سازگاری با تمام سوئیچ ها و محصولات ارتباطی مانند بی سیم و دستگاه های مختلف بر اساس نوع اتصال، نوع فیبر نوری، پهنای باند، سرعت و مسافت انتقال داده و… در دسترس هستند.

در ابتدا برای نصب هر کدام از آن ها باید اطلاعاتی در مورد انواع ماژول سیسکو پیدا و شناسایی نمود تا بهترین و مناسب ترین نوع آن را انتخاب و استفاده کرد. تمامی محصولات شرکت سیسکو به دلیل ویژگی های زیادی که دارند، طرفداران زیادی پیدا کرده اند و بسیار پر فروش هستند.

ماژول های سیسکو در سه نوع ماژول شبکه، ماژول استک و ماژول فیبر در بازار موجود هستند. تعدادی از مدل های آن که هر کدام دارای ویژگی های مختلفی هستند، شامل موارد زیر است:

ماژول سیسکو SFP

ماژول سیسکو GLC-LH-SM

ماژول سیسکو GLC-T

ماژول فیبر نوری SFP-1G

ماژول فیبر نوری GLC-ZX-SM

ماژول فیبر نوری SFP-10G

کاربرد ماژول سیسکو

ماژول سیسکو کاربرد های بسیاری برای کاربران ایجاد می کند که تعدادی از کاربرد های آن شامل موارد زیر است:

  • افزایش تعداد پورت ها؛
  • تقویت سیگنال ها و افزایش قابلیت های پردازشی؛
  • پشتیبانی از پروتکل ها و استاندارد ها؛
  • انتقال داده با بالاترین سرعت و کیفیت؛
  • بهبود امنیت شبکه.

کانفیگ پورت فیبر سوئیچ سیسکو

کانفیگ پورت فیبر سوئیچ سیسکو یکی از مواردی است که در حوزه ی IT، موضوعی مهم و ضروری است و کاربرد زیادی دارد. تجهیزات شبکه و سوئیچ های سیسکو برای راه اندازی به کانفیگ نیاز دارند.

به طور کلی به دستورالعمل ها و تنظیماتی مانند تعیین ویژگی ها و رفتار سوئیچ برای بهینه سازی عملکرد شبکه کانفیگ سوئیچ می گویند.

انواع ماژول فیبر نوری سیسکو

ماژول سیسکو دارای طرح ها و مدل های گوناگونی است و کاربران با توجه به محصول متناسب با دستگاه و نیاز خود می توانند مناسب ترین نوع آن را انتخاب و استفاده کنند.

انواع متنوع ماژول فیبر نوری سیسکو برای استفاده ی کاربران موجود می باشد و یکی از قطعات و موارد پر کاربرد در شبکه ها هستند.

بر اساس سرعت، ماژول های فیبر نوری را تقسیم بندی و به بازار عرضه می کنند. جا به جایی و انتقال اطلاعات در این نوع ماژول ها با سرعت بالایی انجام می شوند و با توجه به اینکه کاربران در چه نوع شبکه ای از ماژول ها استفاده می کنند، با انواع متفاوتی از جهت سرعت در بازار موجود هستند.

ماژول های فیبر نوری سیسکو در انواع متعددی تولید و به بازار عرضه می شوند و عمده ترین و معروف ترین آنها شامل موارد زیر است:

ماژول فیبر نوری سیسکو XFP

ماژول فیبر نوری سیسکو XFP ( Gigabit Small Factor Pluggable) نوعی ماژول است که به راحتی روی سوئیچ ها استفاده می شوند.

انتقال داده ها مهمترین کاربرد ماژول ها هستند و در این ماژول انتقال داده ها با سرعت عالی برای شبکه هایی که فاقد Bootlenecks اند مناسب می باشند.

در این نوع ماژول در صورت روشن بودن دستگاه، تعویض ماژول به آسانی انجام می شود زیرا قابلیت Hot Swap را دارد.

ماژول فیبر نوری سیسکو SFP

ماژول فیبر نوری سیسکو SFP ( Small Form Factor Pluggable ) نوعی قطعه است که افراد به وسیله آن بر اساس نیاز و منظورهای مختلف خود، دستگاه مورد نظر را ارتقاء می دهند و داده های خود را با سرعت و کیفیت بالا انتقال دهند. این قطعه ی سخت افزاری کاربردهای متعددی برای کاربران دارد و از پر کاربردترین ماژول های فیبر نوری می باشد.

بیشترین کاربرد و استفاده ی SFP در شبکه های زیر ساخت و انتقال اطلاعات و داده ها است و در دستگاه هایی مانند سوئیچ ها و روتر در شبکه ها، متصل و استفاده می شوند.

پورتSFP  کاربرد زیادی در شبکه های زیرساخت و انتقال داده ها و اطلاعات را دارد و در دستگاه هایی مانند سوئیچ ها و روتر شبکه، متصل شده و عملکرد خود را انجام میدهد.

این ماژول ها در انواع مختلفی  با ویژگی های متفاوت، طراحی و به بازار عرضه می شوند که تعدادی از آن ها شامل موارد زیر است:

  • ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-T؛
  •  ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-ZX-SM؛
  •  ماژول فیبر نوری سیسکو SFP-10G-LR؛
  • ماژول فیبر نوری سیسکو SFP Cisco GLC-LH-SM Compotible 1000 BAsE-LX/LH.

در صورت تمایل به خرید ماژول های فیبر نوری سیسکو با کیفیت بالا می توانید با شماره تلفن های  درج شده در این صفحه ارتباط برقرار کنید تا پایه ریزان فناوری هوشمند با کادری مجرب، راهنمایی های لازم برای سؤال های شما را پاسخگو باشند و بهترین نوع آن را به شما ارائه دهند.

ماژول شبکه سیسکو

ماژول شبکه سیسکو یکی از مهمترین و ضروری ترین اجزای الکترونیکی برای ارتقاء سیستم ها می باشد. انواع زیادی از ماژول های شبکه سیسکو برای ارتقاء شبکه، بهبود تجهیزات، افزایش کیفیت، افزایش سرعت و… برای شبکه ها موجود می باشند.

ماژول مالتی مد سیسکو

ماژول مالتی مد سیسکو به قطعه ای از تجهیزات شبکه گفته میشود که اتصال دو دستگاه شبکه برای انتقال داده ها و اطلاعات را انجام می دهد.

این نوع ماژول ها انواع زیادی دارند که تعدادی از آن ها شامل موارد زیر است:

  • ماژول فیبر نوری سیسکو مالتی مود GLC-SX-MM؛
  • ماژول فیبر نوری سیسکو مالتی مود GLC-SX-MMD؛
  • ماژول فیبر نوری میکروتیک SFPoNU؛
  • ماژول فیبر نوری مالتی مود میکروتیک S-85DLC05D؛
  • ماژول فیبر نوری مالتی مود سیسکو SFP-10G-SR.

جمع بندی

در این مقاله در مورد ماژول سیسکو و انواع آن توضیح داده شد. انواع ماژول فیبر نوری برای انتقال داده ها با کیفیت بالا معرفی و توضیح داده شدند.

این نوع ماژول ها کاربرد و ویژگی های زیادی برای استفاده ی مفید و مناسب برای کاربران دارند. مدیران شبکه به کمک استفاده از ماژول های سیسکو می توانند به قابلیت ها، امکانات و امنیت شبکه دسترسی داشته باشند.

شرکت پایه ریزان فناوری هوشمند با کادری مجرب که یکی از خبره ترین و بزرگترین تأمین کننده ی تجهیزات مخابراتی و شبکه ای می باشد، انواع محصولات به روز و با کیفیت خود همچون لایسنس سیسکو و انواع ماژول را با مناسب ترین و پایین ترین قیمت و در اسرع وقت به شما ارائه می دهد. در صورت نیاز و تمایل به خرید انواع ماژول های سیسکو و جهت مشاوره رایگان، می توانید با شماره تلفن های موجود در این صفحه تماس بگیرید تا بتوانید به محصولات قوی با قیمت به صرفه همراه با تخفیفات ویژه دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 9 =