مجله

بالا بردن امنیت جیمیل

بالابردن امنیت جیمیل-پایه ریزان
رای بدهید

بالا بردن امنیت جیمیل یکی از کاربردی ترین راه ها برای مقابله با اسیب و خطرات احتمالی است که جیمیل را تهدید می کند.

تقریبا افراد برای انجام دادن بیشتر کارهای خود در فضای مجازی به گوگل و محصولات آن نیاز دارند. به این دلیل در فضای وب و اینترنت امنیت حساب ها و حفظ ایمنی اطلاعات اهمیت زیادی دارد.

تعریف جیمیل ( Gmail )

جیمیل ( Gmail ) یکی از برترین و معروف ترین سرویس رایانامه است که توسط شرکت گوگل راه اندازی شده و کاربران از آن به صورت رایگان استفاده می کنند.

جیمیل باعث تغییر نحوه ارتباط کاربران در اینترنت است و انسان ها از طریق جیمیل با دنیای فناوری ارتباط دارند. همچنین یکی از سرویس های ارائه ایمیل می باشد که شرکت گوگل نسخه ی آزمایشی آن را در  1 اوریل سال  2004 ارائه داده است. سرویس جیمیل بر روی تلفن همراه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

آموزش بالا بردن امنیت جیمیل

بالا بردن امنیت جیمیل احتیاجی است که هر کاربر به آن وابسته است. امنیت موضوعی مهم برای استفاده کنندگان جیمیل است. نحوه بالا بردن امنیت Gmail کاری دشواری نبوده و نیاز نیست زمان زیادی صرف ان شود. یعنی در کمترین زمان می توان این کار را انجام داد و از هک شدن جیمیل و از دست دادن اطلاعات خود جلوگیری کرد.

مواردی برای بالا بردن امنیت Gmail وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود:

1. ایجاد رمز عبور قوی

با پیدا کردن رمزی قوی و خاص به ارتقاء امنیت جیمیل (Gmail) خود کمک کنید.

پسوردی منحصر به فرد که شامل ترکیبی از اعداد، حروف کوچک و بزرگ، نمادها و… برای جیمیل خود استفاده کنید تا حدس زدن رمز عبور مشکل شود. این پسوردها نیاز به دقت لازم دارد.

2. فعال کردن تأیید دو مرحله ای

بالا بردن امنیت جیمیل موضوعی جدی است و یکی دیگر از مواردی که به شدت در افزایش امنیت (Gmail) مؤثر است اضافه کردن تأیید دو مرحله ای است و یکی از مهم ترین برنامه های امنیتی است.

بعد از انتخاب رمز عبور قوی، گوگل این امکان را به کاربران می دهد که تأیید دو مرحله ای را برای جیمیل خود فعال کند. برای فعال کردن تأیید دو مرحله ای به یک تلفن همراه نیاز است که کد تأیید به موبایل ارسال شود و برای ورود به جیمیل همان لحظه باید این کد وارد شود.

3. آپدیت یا به روز نگه داشتن جیمیل و داده ها

برای بالا بردن امنیت جیمیل ضروری است تا حد امکان آن را آپدیت کنید تا هکرها وارد سیستم نشوند و ایمنی دستگاه به خطر نیفتد.

4. اضافه کردن شماره تماس

با وارد کردن شماره ی تلفن در تنظیمات حساب جیمیل (Gmail)، می توان به افزایش امنیت جیمیل کمک کرد. مزیت این کار در این است که به محض وارد شدن هکری برای هک کردن  Gmail، برای شما پیغام ارسال می شود.

5. بررسی فعالیت های مشکوک

برای بالا بردن امنیت جیمیل، موردی مثل بررسی فعالیت های مشکوک وجود دارد. به طور معمول یک بار در ماه حساب جیمیل خود را بررسی و چک کنید تا اگر مورد مشکوکی وجود دارد، متوجه آن شوید و مشکل را حل کنید.

برای انجام این کار روی گزینه ی  Details در بخش پایین صفحه ی جیمیل خود کلیک کنید تا اگر لیست های ورودی وجود دارد، بتوانید آن را رؤیت کنید.

6. عدم به اشتراک گذاری رمز عبور

برای به وجود آمدن امنیت، نباید رمز عبور را در اختیار افراد دیگری قرار دهید. در حالی که بعضی از گروه ها به صورت مشارکتی از یک آدرس جیمیل استفاده می کنند که پسورد آن در اختیار همه ی افراد گروه است، در این روش امنیتی وجود ندارد. اگر گروهی لازم است از یک جیمیل استفاده کنند جایگزینی مانند صندوق ورودی مشترک، برای مورد اشتراک گذاری رمز عبور پیدا کنید.

تمامی این موارد و موارد دیگری مانند حذف دستگاه های قدیمی، تغییر رمزهای عبور در معرض خطر، بررسی فعالیت های امنیتی اخیر، تغییر مرتب رمز عبور جیمیل، کاهش تعداد دستگاه های استفاده از حساب خود، احتیاط استفاده از کامپیوترهای عمومی و… در بالا بردن امنیت جیمیل وجود دارد.

امنیت حساب گوگل

هکرها به آسانی از طریق حساب گوگل کاربر می توانند به تمام اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند، گوگل برای جلوگیری از بروز چنین حادثه ای اقدامات امنیتی و حفاظتی را طراحی کرده است.

برای ورود به حساب گوگل در یک دستگاه دیگر، مانند بسیاری از پورتال ها به تأیید دو مرحله ای نیاز است که این تأیید شامل آدرس ایمیل، رمز عبور و یک کد است که به شماره ی کاربر ارسال می شود. اما برای فعال کردن تأیید دو مرحله ای کاربر باید به تنظیمات امنیتی در حساب گوگل خود برود، سپس به صفحه ی حساب من در وب و در آنجا روی Security کلیک کنید،سپس ورود به گوگل را انتخاب و اقدام به پیکر بندی تأیید دو مرحله ای کنید.

کاربر برای ایمن نگه داشتن حساب گوگل خود باید رمز عبور را قوی و متمایز از گذرواژه های  سایت های دیگر خود ایجاد کند و برنامه های مورد نیاز را روی دستگاه نصب و اقدام به حذف برنامه های اضافی خود کند، زیرا بسیاری از برنامه ها آسیب پذیر هستند.

چگونه ایمیل خود را قفل کنیم

اگر بنا به دلایلی فردی به ایمیل شما دسترسی یابد به ساده ترین و آسان ترین روش می تواند ایمیل شما را از طریق ابزارهای بازیابی حساب در سایت های دیگر استفاده کند. برای جلوگیری از سوء استفاده ی اطلاعاتتان، با دانلود برنامه ی مخصوص امنیتی و نصب آن بر روی ایمیل و سپس تعیین رمز قوی برای آن، می توانید از ایمیل خود حفاظت نمایید.

تأیید دو مرحله ای جیمیل

تأیید دو مرحله ای جیمیل ( Gmail ) به صورتی است که برای امنیت جیمیل و جلوگیری از هکرها و دیگر افراد که قصد سوء استفاده از حساب شما را دارند، این امکان فراهم شده که کاربر برای ورود به جیمیل خود اول باید رمز اصلی حساب خود را وارد نماید و سپس به صورت خودکار، رمز یک بار مصرف برای او ارسال می شود که همان موقع باید رمز را وارد نماید تا با وارد کردن آن به حساب جیمیل خود دسترسی یابد.

روش های مختلفی برای فعال کردن تأیید هویت دو مرحله ای جیمیل برای بالا بردن امنیت جیمیل وجود دارد که این روش ها شامل موارد زیر است:

  1. 1. ارسال پیامک به شماره تلفن کاربر؛
  2. 2. تماس صوتی با شماره تلفن کاربر از طریق گوگل؛
  3. 3. نصب و استفاده از اپلیکیشن تأیید هویت گوگل؛
  4. 4. قرار دادن یک رمز اضافه ثابت.

جمع بندی

در این مقاله در پایه ریزان به بررسی جیمیل و گ حنحوه بالا بردن امنیت جیمیل پرداخته و موارد زیادی بررسی شدند. باید توجه داشت که این موارد از اصلی ترین ترفندهایی است که باعث افزایش امنیت (Gmail) و گوگل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 20 =