مجله

بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم

بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم-پایه ریزان
رای بدهید

همانطور که می‌دانید امروزه در فضای مجازی طیف گسترده‌ای از انواع ویدیوها با مضامین مختلف وجود دارد که روزانه آنها را مشاهده می‌کنیم. در بسیاری از این مواقع این ویدیوها را ذخیره کرده و در پیج‌های شخصی یا صفحه اینستاگرام خود منتشر می‌کنیم. در نگاه اول این موضوع هیچ مشکلی ندارد اما زمانی که طیف گسترده‌ای از فیلم‌ها و ویدیوها را ذخیره می‌کنید و هنگام آپلود آنها با دردسر مواجه می‌شوید، تازه به عمق فاجعه پی می‌برید. در چنین موقعیتی استفاده از بهترین نرم‌ افزار کاهش حجم فیلم به شما کمک می‌کند تا حجم ویدیوها را فشرده کنید و برای دانلود و آپلود آنها زمان کمتری صرف کنید.

کم کردن حجم ویدیوها برای سئوی وب سایت نیز بسیار تاثیرگذار است؛ چرا که این موضوع سرعت سایت را افزایش می‌دهد و افزایش سرعت سایت هم برای موتور جستجوی گوگل و هم برای کاربران موضوعی بسیار مهم و ارزشمند است. در این مقاله قصد داریم به چند نمونه از بهترین نرم‌افزارهای کاهش حجم فیلم بپردازیم و راجع به ویژگی‌های آنها بیشتر گفتگو کنیم.

بهترین نرم افزار کم کردن حجم فیلم بدون افت کیفیت برای کامپیوتر

اکنون که راجع به اهمیت کاهش حجم فیلم و ویدیوها صحبت کردیم قصد داریم یکی از بهترین نرم‌افزارهای کم کردن حجم فیلم برای کامپیوتر را معرفی کنیم. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا فایل‌های ویدیویی بزرگ و طولانی را بدون افت کیفیت و به راحتی فشرده کنید. البته قبل از خرید و دانلود آن از سازگار بودن نرم‌افزار با پلتفرم‌تان اطمینان حاصل کنید.

  • Video Proc

این نرم‌افزار تنها برای فشرده سازی ویدیوها نیست؛ بلکه یک نرم‌افزار فوق العاده کامل برای پردازش کردن ویدیوها به شمار می‌رود. Video Proc محصول شرکت digiarty از قابلیت‌های ارزشمندی برخوردار است. شما به واسطه این نرم‌افزار می‌توانید ویدیوها را با رزولوشن 8k و حجم را تا ۹۰ درصد نسبت به ویدیو اصلی بدون کمترین کاهش کیفیتی فشرده کنید.

  • Wondershare UniConverter

از دیگر نرم‌افزارهایی که به عنوان بهترین نرم ‌افزار کاهش حجم فیلم برای ویندوز شناخته می‌شود، می‌توانیم به نرم‌افزار Wondershare UniConverter اشاره کنیم. این نرم‌افزار که از خانواده Wondershare به شمار می‌رود، با سیستم عامل‌های Mac  os و Windows کاملاً سازگار بوده و در نسخه‌های رایگان و پولی موجود است. با کمک این نرم‌افزار بدون آنکه کیفیت اصلی کلیپ و ویدیوی شما کاهش پیدا کند می‌توانید بیش از ۱۰۰۰ فرمت ویدیویی را فشرده سازی کنید.

  • Movavi Video Converter

این نرم‌افزار یکی از شناخته شده‌ترین نوع نرم‌افزارها برای کاهش حجم ویدیو است که با تبدیل سریع و بدون افت کیفیت ویدیو، توانسته رضایت بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توانیم به پردازش دسته‌ای چند فایل اشاره کنیم. استفاده از این برنامه بسیار ساده بوده و به صورت کاملاً رایگان و بدون هیچ خطری در اختیار کاربران قرار دارد.

بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم اندروید

اگر در پی یافتن بهترین نرم‌ افزار کاهش حجم فیلم برای گوشی هستید، موارد زیر بهترین گزینه‌ها خواهند بود.

  • Video Compress

این نرم‌‌افزار یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی است که می‌توانید به کمک آن حجم ویدیو را در اندروید کاهش دهید. همچنین این برنامه می‌تواند تمام فرمت‌های ویدیویی را با کیفیت‌های بالا متوسط و کم فشرده سازی کند. برنامه Video Compress برای کسانی که سرعت اینترنت کمی دارند، بسیار مناسب است؛ چرا که فرایند کم کردن حجم ویدیو به واسطه آن با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود.

  • Resize Video

با کمک این اپلیکیشن می‌توانید در سایز و اندازه ویدیوها تغییر ایجاد کنید و حجم آنها را تا حد دلخواه کم کنید. این برنامه کاربردی قابلیت نصب روی گوشی را دارد و برای فشرده‌سازی و اصلاح انواع و اقسام فیلم‌ها و ویدیوها قابل استفاده است.

  • Video Dieter

به عنوان بهترین نرم ‌افزار کاهش حجم فیلم برای اندروید می‌توانیم به این نرم‌افزار اشاره کنیم که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. افراد می‌توانند برای ویرایش و اصلاح انواع فیلم‌ها و ویدیوها از این نرم‌افزار روی تلفن همراه خود استفاده کنند. همچنین این برنامه این امکان را به شما می‌دهد که فیلم‌ها را از خود برنامه ذخیره و از همان جا با دیگران به اشتراک بگذارید. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توانیم به سبک بودن آن اشاره کنیم که از کاهش سرعت تلفن همراه شما جلوگیری می‌کند.

کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت آنلاین

در ادامه به معرفی چند نرم‌ افزار کاربردی برای کاهش حجم فیلم به صورت آنلاین و کاملا رایگان خواهیم پرداخت.

  • Hand Brake

از نرم‌افزارهایی که به عنوان بهترین نرم ‌افزار کاهش حجم فیلم آنلاین می‌توانیم از آن یاد کنیم، نرم‌افزار HandBrake است. این نرم‌افزار برای کاهش حجم فیلم‌ها بدون افت کیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد و تقریباً از همه فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار می‌تواند هر ویدیویی را از هر نوع فرمتی به سرعت و به شکل آنلاین فشرده سازی کند. همچنین این برنامه برای ویندوز، لینوکس و مک قابل استفاده بوده به شکل کاملاً رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. شما به واسطه این نرم‌افزار علاوه بر کاهش حجم ویدیو می‌توانید کیفیت تصویر و صدای ویدیو را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید.

  • Avidemux

این نرم‌افزار برای کاهش حجم ویدیو آنلاین و به شکل رایگان در اختیار کاربران است و برای کارهای ساده‌ای مانند ویرایش، برش و رمز گذاری ویدیوها طراحی شده است. نرم‌افزار مذکور از انواع فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند و اگرچه کمی ناشناخته است اما به دلیل کاربری ساده و راحتی در استفاده، مورد رضایت افراد قرار می‌گیرد.

  • Format Factory

وب سایتی که به عنوان بهترین نرم ‌افزار کاهش حجم فیلم قصد معرفی آن را داریم، نرم‌افزار فرمت فکتوری است. این نرم‌افزار می‌تواند هر ویدیویی را با هر فرمتی به ویدیویی با فرمت دلخواه شما تبدیل و فشرده کند. از ویژگی‌های این ابزار به عنوان بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم آنلاین می‌توانیم به کاربری آسان و کاملاً رایگان آن اشاره کنیم.

سخن پایانی

وقتی از فایل‌های ویدیویی صحبت می‌کنیم بهترین نرم ‌افزار کاهش حجم فیلم نیز اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ چرا که هر چقدر حجم فایل بالا باشد، دانلود و ذخیره یا حتی آپلود آن سخت‌تر است. در این مطلب از سایت پایه ریزان فناوری هوشمند سعی کردیم چندین اپلیکیشن و نرم‌افزار مناسب برای کاهش حجم فیلم و ویدیوها را در پلتفرم اندروید، ویندوز و… به شما کاربران گرامی معرفی کنیم تا به تناسب نیاز خود از هر یک از این نرم‌افزارها استفاده کنید و دیگر نگران کم شدن سرعت رایانه یا پر شدن حافظه تلفن همراه خود نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =