مجله

تجهیزات سیسکو چیست؟

تجهیزات سیسکو چیست-پایه ریزان
5/5 - (1 امتیاز)

تجهیزات سیسکو چیست و اهمیت استفاده از این تجهیزات موضوعی است که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.

شرکت سیسکو یکی از پیشروان صنعت فناوری ارتباطات و اطلاعات است که انواع متعددی از تجهیزات شبکه را تولید و به بازار عرضه می کند. استفاده از این تجهیزات نقش بسزایی در بهبود عملکرد شبکه ها ایجاد می کنند.

شرکت پایه ریزان فناوری هوشمند با کادری مجرب و تخصصی به صورت حرفه ای انواع تجهیزات سیسکو را در اختیار شما قرار می دهد. در صورت نیاز و تمایل می توانید با شماره های موجود در این سایت تماس بگیرید.

سیسکو چیست و تاریخچه آن

تجهیزات سیسکو یکی از مهمترین عناصر در شبکه های ارتباطی می باشند.

شرکت سیسکو یکی از بزرگترین شرکت های فناوری ارتباطات و اطلاعات دنیاست، این شرکت در زمینه ی تولید تجهیزات شبکه، نرم افزار ها، سرویس های مرتبط با شبکه های کامپیوتری فعالیت دارد.

سیسکو ( Cisco) در سال 1984 برای اولین بار در کشور آمریکا در شهر کالیفرنیا تأسیس شد. بنیان گذار سیسکو توسط زوجی به نام های لئونارد بوزاک و ساندرا لرنر می باشد. این دو دانشمند کامپیوتر از دانشگاه استنفورد آمریکا، محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ارائه و به بازار عرضه کردند.

سیسکو سیستمز یکی از معتبرترین و بزرگترین شرکت های تکنولوژی در جهان است و محصولات و خدمات آن در بسیاری از سازمان ها، ادارات دولتی و شرکت ها استفاده می شود. سیسکو با تکنولوژی های خود در شرکت های کوچک و متوسط تا شبکه های بزرگ آنلاین به بهبود عملکرد و امنیت شبکه ها کمک می کند و به پیشرفت اطلاعات و ارتباطات تأثیر می گذارد.

محصولات سیسکو چیست؟

در این بخش در باره ی تجهیزات سیسکو و محصولات ان صحبت خواهیم کرد و توضیح کوتاهی در مورد محصولات برتر و پر کاربرد در زمینه ی شبکه های کامپیوتری، خواهیم داد.

شرکت سیسکو تولید کننده ی انواع نرم افزارها، سخت افزارها، محصولات یا سرویس های مختلف کامپیوتری است. امروزه کاربرانی که به شبکه های کامپیوتری دسترسی دارند از محصولات سیسکو برای استفاده ی بهتر استفاده می کنند.

شرکت سیسکو محصولات گسترده ای را تولید و به بازار عرضه می کند. محصولات گسترده ی شرکت سیسکو شامل روتر ها، فایروال ها، سوئیچ های سیسکو، سیسکو وایرلس، ماژول سیسکو و… می باشد. این محصولات در صنایع مختلفی از ادارات دولتی تا شرکت های بزرگ و کوچک استفاده می شود.

شرکت پایه ریزان فناوری هو شمند انواع محصولات سیسکو را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به کاربران ارائه می دهد. در صورت نیاز می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید.

انواع تجهیزات سیسکو

در پاسخ به سؤال تجهیزات سیسکو چیست می توان جواب داد که این تجهیزات نقش بسیار حیاتی در ارتباطات شبکه های امروزی ایفا می کنند. تجهیزات سیسکو جزء پر استفاده ترین ابزارها در دنیای ارتباطات است.

تجهیزات شرکت سیسکو ( Cisco ) بسیار گسترده و متنوع هستند واین شرکت یکی از بزرگ ترین تولید کننده های تجهیزات شبکه است. در ادامه به برخی از انواع تجهیزات سیسکو پرداخته می شود که شامل موارد زیر است:

روتر ها یا مسیر یاب های سیسکو ( Router )

روتر ها یا مسیر یاب ها از جمله تجهیزات سیسکو هستند که برای اتصال شبکه های مختلف به یک دیگر، ارسال اطلاعات و داده ها از یک شبکه به شبکه ی دیگر، ارائه اتصال به اینترنت و مدیریت ترافیک استفاده می شود.

روترها از پرکاربرد ترین، معتبر ترین و معروف ترین تجهیزات سیسکو میباشند. این محصول  به دلیل دارا بودن کیفیت و عملکرد بالا طرفداران زیادی پیدا کرده است. روتراز جمله تجهیزاتی است که اینترنت را بین شبکه ها یا دستگاه ها مسیر یابی می کند که این یکی از ویژگی های برجسته ی آن است.

این تجهیزات وظایف مختلفی مانند مسیر یابی که مهم ترین وظیفه ی روتر است، امنیت شبکه، مدیریت ترافیک و… را انجام می دهد.

با انتخاب روتر مناسب برای سازمان و کسب و کار خود به کمک شرکت پایه ریزان فناوری هوشمند می توانید امنیت و بازدهی شبکه ی خود را بالا ببرید. در صورت تمایل می توانید با شماره های موجود در این صفحه تماس بگیرید.

سوئیچ های سیسکو

سوئیچ های سیسکو یکی از انواع تجهیزاتی است که مدیریت اتصال و ارتباطات بین دستگاه های مختلف در یک شبکه را بر عهده دارند و برای ارسال داده ها بین آن ها استفاده می شوند.

سوئیچ ها مهم ترین و پرمصرف ترین قطعات شبکه هستند و سوئیچ ها دارای انواع مختلف و متفاوتی است که برای هدف های مورد نظر می توان از هر کدام استفاده کرد.

سوئیچ های سیسکو از ویژگی های منحصر به فردی مانند ظرفیت بالا، امنیت، قابلیت مدیریت و کیفیت خدمات برخوردار هستند که با توجه به این ویژگی ها بهترین انتخاب برای انواع وسیعی از نیاز ها می باشد.

 فایروال یا دیوار آتشین سیسکو

فایروال یا دیوار آتشین سیسکو یکی از دستگاه های امنیتی شبکه است که برای دفاع از شبکه ها و اطلاعات حساس در برابر تهدیدات امنیتی مختلف و نفوذ استفاده می شود.

فایروال یا دیوار آتشین به شرکت و سازمان ها کمک می کند تا امنیت شبکه خود را ارتقاء دهند و خسارت احتمالی حاصل از حملات را کاهش دهند و مزیت برجسته و مهم آن، کنترل کردن ترافیک و تفکیک شبکه است.

 ماژول ها و کارت شبکه سیسکو

ماژول ها و کارت شبکه سیسکو نقش مهمی در ارتباط های شبکه ایفا می کنند. این تجهیزات قابلیت انجام وظایفی مانند پردازش داده ها، ارسال و دریافت اطلاعات، مدیریت ترافیک و ارتباط با شبکه های دیگر را دارند.

این اجزاء جزء اصلی تجهیزات شبکه سیسکو هستند و باعث بالا بردن کیفیت و سرعت تبادل بسته های اطلاعات می شوند.

به طور کلی ماژول ها و کارت های شبکه سیسکو جزء اجزای پایه و اصلی تجهیزات شبکه هستند و به کار بردن آن، امکان اتصال به شبکه های مختلف، توزیع اطلاعات و ارتباطات را می دهد که نقش مهمی در عملکرد های شبکه و اتصالات است.

 ویپ یا تلفن بر بستر شبکه سیسکو ( Voip )

ویپ یا تلفن بر بستر شبکه سیسکو به معنی ارسال و دریافت صدا از طریق شبکه های اینترنت است. در واقع این اجزاء به کاربران اجازه می دهد تا به وسیله ی اینترنت برای انتقال صدا و تصویر روی بستر شبکه استفاده کنند.

محصولات کنترل و نظارت بر شبکه سیسکو

محصولات کنترل و نظارت بر شبکه ی سیسکو طوری طراحی شده اند تا کاربران را قادر به مدیریت و نظارت بر شبکه خود کنند. وظیفه ی این محصول کنترل، حفظ امنیت اطلاعات، نظارت، تشخیص و برطرف کردن مشکلات و نگهداری و بهینه سازی شبکه است.

 سیسکو وایرلس ( Wireless )

دستگاه های سیسکو وایرلس نقش مهم و کارآمدی در شبکه های بی سیم ایفا می کنند و به کاربران این امکان را می دهند تا به طور بی سیم به شبکه و اینترنت متصل شوند. به کمک این دستگاه می توان اتصال به شبکه ی بی سیم و انتقال داده ها به صورت بی سیم را انجام داد.

 سرور های سیسکو

سرور های سیسکو یکی از انواع تجهیزات سیسکو و شبکه هستند که از آن ها برای نگه داری و مدیریت منابع و خدمات شبکه استفاده می شود. به کمک این اجزاء می توان، ارائه خدمات شبکه و ذخیره سازی اطلاعات را انجام داد.

پایه ریزان فناوری هوشمند، تجهیزات سیسکوی با کیفیت عالی را برای استفاده ی مناسب کاربران عرضه می کند. این تجهیزات نقش مهمی بر بهبود عملکرد و امنیت شبکه ها ایفا می کنند. برای در اختیار داشتن آن ها می توانید با شماره های موجود در این صفحه تماس بگیرید.

کاربرد تجهیزات سیسکو

تجهیزات سیسکو به عنوان یکی از پر کاربردترین و پر طرفدارترین تجهیزات شبکه ای شناخته می شود. برخی از کاربردهای تجهیزات سیسکو شامل امنیت شبکه، ارتباط شبکه، مدیریت شبکه و مراکز داده میباشد.

دوره سیسکو چیست؟

دوره سیسکو برای آموزش مهارت ها و دانش شبکه های کامپیوتری توسط شرکت سیسکو سیستمز ارائه می شود. این دوره ها به افراد کمک می کنند تا مفاهیم پیشرفته ی شبکه و دیگر مهارت های لازم برای موفقیت در زمینه ی  IT را فرا بگیرند.

مزیت های دوره ی سیسکو شامل بهبود شغلی، افزایش تخصص، افزایش امکانات آموزشی، فرصت های شغلی بیشتر و بسیاری از موارد دیگر است. افراد شرکت کننده در دوره های سیسکو می توانند در انواع مختلف مدارک و صلاحیت شبکه ای را اخذ کنند و آن را به عنوان یک حرفه ی ماهر به کار بگیرند.

معرفی لایسنس سیسکو

لایسنس سیسکو به مجموعه ای از مجوزها که اجازه داده می شود تا از تجهیزات و خدمات شبکه ای سیسکو استفاده شود گفته می شود.

لایسنس سیسکو در دو نوع دائمی و اشتراکی ارائه می شود.

جمع بندی

تجهیزات سیسکو چیست و چگونه می تواند به شبکه ها کمک کند موضوع این مقاله بود و تاریخچه ی آن توضیح داده شد. تعدادی از انواع مختلف و پرکاربرد تجهیزات و محصولات سیسکو معرفی شد.

انواع مختلفی از تجهیزات سیسکو توسط شرکت سیسکو سیستمز تولید می شوند. این تجهیزات برای راه اندازی و مدیریت شبکه های کامپیوتری و ارتباطی استفاده می شوند. با استفاده از تجهیزات سیسکو سازمان و شرکت ها می توانند بهبود کارایی، قدرت و امنیت شبکه های خود را به سطح بالاتری برسانند.

پایه ریزان فناوری هوشمند محصولات با کیفیت را در اختیار شما قرار می دهد و برای مشاوره فنی و خرید تجهیزات آن می توانید از متخصصان خبره در پایه ریزان فناوری هوشمند کمک بگیرید. این شرکت انواع تجهیزات سیسکو را با قیمت به صرفه و تخفیفات ویژه ارائه می دهد. در صورت تمایل می توانید با ما تماس بگیرید و دسترسی سریع به محصولات را فراهم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 9 =