Vmware, شبکه

رفع مشکل لایسنس vmware

رفع مشکل لایسنس vmware-پایه ریزان
رای بدهید

رفع مشکل لایسنس vmware، یکی از چالش های بزرگ سیستم اطلاعاتی و داده پردازی در شرکت ها و ادارات می‌ باشد. از این رو لازم است که تمامی ارورهای لایسنس شناسایی شده و برای رفع آن به صورت اصولی اقدام نمود. در این مقاله با انواع خطاهای لایسنس و نحوه رفع آن آشنا خواهید شد.

انواع ارورهای vmware

لایسنس یکی از نرم افزارهای بسیار مهمی است که امکان استفاده از سخت افزارهای مختلف را در کامپیوتر ممکن می سازد و بیشترین استفاده را در سامانه سیستمی ادارات و شرکت ها دارند. شرکت vmware با ارائه انواع نرم افزارهای مختلف برای راحتی تعامل اطلاعاتی بین سرورهای کامپیوتری موجود در شرکت و ادارات، لایسنس منحصر به فردی را برای استفاده از این نرم افزارها ارائه کرده است. با این حال بسیاری از افرادی که از لایسنس موردنظر استفاده می نمایند، با مشکلات مختلفی در طول استفاده مواجه می‌ شوند که نیاز است این مشکلات به صورت ریشه ای شناسایی و حل شوند. رفع مشکل لایسنس vmware برای ادارات، امکان تسریع عملکرد کاری و اداری را در پی دارد. در ادامه به انواع خطاهای این سیستم می پردازیم.

قدیمی بودن Vmware Tools

یکی از مشکلات رایج لایسنس برنامه vmware، عدم به روز کردن این سیستم می‌ باشد. Vmware Tools بعد از به روزرسانی، قابلیت های پیشرفته زیادی را به دست می آورد که در صورت عدم به روزرسانی می‌ تواند مانع از عملکرد صحیح لایسنس شود.

Outdated VM Network Devices

قدیمی بودن نسخه لایسنس، همواره سبب ایجاد خطایی با عنوان “Outdated VM Network Devices” می‌ شود. در صورت مشاهده این خطا بر روی سیستم، می‌ توان متوجه قدیمی بودن شبکه vSphere VM شد. در این زمان برای رفع مشکل لایسنس vmware لازم است که سخت افزار vm ارتقا داده شود.

VM Memory Limits

بسیاری از شرکت ها و ادارات با خطای VM Memory Limits vmware مواجه می‌ شوند که این امر ارتباط بسیار نزدیکی به میزان حافظه سیستم دارد. لایسنس vmware در صورتی که به حافظه محدودی دسترسی داشته باشد، می‌ تواند در عملکرد دچار خطاهای جدی شود. برای رفع این مشکل بهتر است که با بررسی فهرست ماشین مجازی به صورت دستی، به محدودیت حافظه لایسنس پی برد و آن را در حالت صفر قرار داد.

Age and Size of VM Snapshots

برای پشتیبان گیری از حافظه برنامه های vmware لازم است که اسنپ شات vm انجام بگیرد. اگر اسنپ شات های انجام گرفته از سیستم به خوبی نگهداری نشوند، ممکن است با خطای Age and Size of VM Snapshots مواجه شد و لایسنس تقاضای ادغام اسنپ شات ها را داشته باشد که در این صورت مشکلات جدی برای عملکرد لایسنس ایجاد می‌ شود. برای رفع مشکل لایسنس vmware، بهتر است که با نصب‌ برنامه VMAN، امکان تنظیم خودکار لایسنس به خصوص میزان اسنپ شات ها وجود داشته باشد.

Vmware authorization service Is not running

این خطا نیز یکی از خطاهای رایج لایسنس می‌ باشد که نشان دهنده اجرای نادرست Vmware Authorization است و همچنین می‌ تواند هشدار لازم برای عدم برخورداری از حق Administrator را نمایش دهد.

Error while powering on: Internal error

این خطا زمانی در سیستم نمایش داده می‌ شود که سیستم Vmware Authorization به درستی در لایسنس اجرا نشود. برای رفع مشکل لایسنس vmware با این خطا، لازم است بررسی بیشتری جهت اجرای Vmware Authorization صورت بگیرد.

حل مشکل نصب نشدن ویندوز در vmware

بسیاری از افراد با نصب vmware بر روی ویندوز ده، با مشکل بوت مواجه می‌ شوند. برای رفع مشکل لایسنس vmware بعد از نصب، باید مراحل زیر را انجام دهید.
1. در منوی استارت، گزینه Task Manager را انتخاب و کلیک کنید؛
2. گزینه Services را انتخاب و کلیک نمایید؛
3. بخش Hyper-V listing را پیدا کنید و با مراجعه به بخش status اطمینان حاصل کنید که در حالت Running قرار گرفته باشد. در این صورت باید روی گزینه راست کلیک کرده و گزینه stop را انتخاب نمایید؛
4. در آخرین مرحله، بخش Task Manager را ببندید.

تنظیمات بایوس برای vmware

برای اینکه سيستم عامل های مجازی را در کامپیوتر خود داشته باشید می‌ توانید از طریق ماشین مجازی، از چندین سیستم عامل روی یک سیستم استفاده نمایید. اما این کار بدون فعال سازی و تنظیمات بایوس سیستم امکان پذیر نیست و حتی ممکن است صدمات زیادی را به سیستم وارد سازد. برای تنظیم بایوس برای vmware، لازم است مراحل زیر انجام شوند.
1. ابتدا سیستم را راه اندازی کرده و کلید بایوس را فشار دهید؛
2. در این صفحه گزینه CPU را انتخاب نمایید. برای برخی از سیستم ها گزینه CPU در بخش Advanced Mode قرار دارد؛
3. گزینه ConfigurationCpu را انتخاب کنید که با بخش Virtualization Technology مواجه خواهید شد؛
4. بسته به نوع CPU سیستم، گزینه های SVM، AMD-V یا Intel Virtualization را مشاهده خواهید کرد که باید با استفاده از موس، آن را روی حالت فعال قرار دهید؛
5. اگر در صفحه موردنظر، گزینه ذخیره وجود داشت، این گزینه را فشار دهید در غیر این صورت سیستم را یک بار روشن و خاموش نمایید تا تنظیمات اعمال گردند. در صورتی که بعد از ریستارت سیستم، مشکلات متعددی وجود داشت، دوباره تنظیمات بالا را انجام داده و با غیر فعال کردن آن، از هرگونه نصب ماشین مجازی در روی سیستم جلوگیری نمایید.

کد لایسنس برای vmware

برخی از افراد برای نصب vmware روی سیستم، با مشکلات کد مواجه می‌ شوند. البته بهتر است با نصب برنامه vmware کرک شده، از هرگونه کد بی نیاز شوید. اما با انتخاب کدهای رسمی که برای هر برنامه از vmware تعیین شده اند، می‌ توان از نصب ناقص این برنامه جلوگیری نمود.

سخن نهایی

شرکت پایه ریزان فناوری هوشمند، با بررسی خطاهای موجود در نصب و استفاده از برنامه vmware، در این مقاله نحوه رفع مشکل لایسنس vmware را به زبان ساده معرفی کرد. Vmware به عنوان برترین برنامه مجازی برای سیستم های ادارات و شرکت ها، با خطاهای مختلفی روبرو می‌ شود که هر یک نیاز به یک روش حل مجزا دارد. شما با مطالعه این مقاله، می‌ توانید از خطاهای رایج این سیستم و نحوه حل آن آگاهی پیدا نمایید.

تماس-پایه ریزان

در صورت تمایل به مشاوره رایگان و استفاده از خدمات پایه ریزان فناوری هوشمند می توانید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید و محصول مورد نیاز خود را با قیمت رقابتی و ضمانت شرکتی دریافت کنید ضمن این که تیم متخصص پایه ریزان با پشتیبانی قوی در کنار شما خواهد بود.

جهت مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

02188546549

02188742123

info@pfh.co.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =