امنیت, Other

3 نکته برای جلوگیری از مشکلات امنیت شبکه

Network security system
رای بدهید

وقتی صحبت از مسائل و مشکلات امنیت شبکه می شود باید ابتدا به فکر پیشگیری بود. انتظار برای تهدید به حمله قبل از اقدام کسب و کار شما را در معرض خطر بیشتر از دست دادن داده ها، ایجاد اختلال و حتی انحلال قرار می دهد. حتی مشاغل بزرگتر نیز از تأثیرات امنیتی شبکه در امان نیستند زیرا نقض می تواند ده ها یا صدها میلیون تومان هزینه برای بازیابی در اثر نقض امنیت داده به همراه داشته باشد. به جای استفاده از رویکرد “صبر کنید و ببینید” معمولاً بهتر است پیش از آنکه مشکلی در تجارت شما ایجاد نشود اقدامات پیشگیرانه ای را برای حل مشکلات مربوط به امنیت شبکه انجام دهید. در اینجا چند اقدام امنیتی پیشگیرانه شبکه وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از مشکلات امنیت شبکه آن ها را انجام دهید:

نرم افزار خارج از رده را شناسایی کرده و آن را بروزرسانی کنید

بسیاری از حملات سایبری سعی در سوءاستفاده از برخی از اشکالات معروف امنیتی یا نقص در یک برنامه نرم افزاری دارند. توسعه دهندگان نرم افزار به نوبه خود به طور مداوم تعمیرها و بروزرسانی‌های جدید برنامه های نرم افزاری خود را برای از بین بردن این آسیب پذیری‌ها منتشر می‌کنند. با این وجود علی رغم دسترسی آسان به بروزرسانی های امنیتی رایگان بسیاری از مشاغل از اجرای آن ها برنمی آیند. درعوض آن ها به استفاده از نسخه غیرقابل اصلاح برنامه نرم افزار ادامه می‌دهند زیرا استفاده از نرم افزار آسان‌تر این است که کمی نرم افزار را پایین بیاورید و آن را به روز کنید. یا ممکن است حتی آن‌ها از وجود بروزرسانی در دسترس آگاه نباشند و باید به کار گرفته شوند زیرا موجودی دقیقی از تمام نرم افزارهایی که در شبکه تجاری خود استفاده می کنند ندارند. اینجاست که می‌تواند مهم بودن بررسی و ارزیابی سیاست امنیتی به اثبات برسد. با اجرای چنین ارزشیابی می توانید نقشه موجود در شبکه خود و موجودی تمام برنامه های نرم افزاری موجود در آن و اینکه آیا این برنامه‌ها با وصله‌های امنیتی خود به روز هستند ایجاد کنید. این مسئله می‌تواند برای برطرف کردن پیشگیرانه نگرانی‌های امنیت شبکه بسیار مهم باشد و آسیب پذیری ها را قبل از بهره برداری از بین ببرید.

بزرگترین مشکلات امنیت شبکه خود را شناسایی کنید

یکی دیگر از راهکارها برای جلوگیری از مشکلات امنیت شبکه این مورد است و هنگامی که حسابرسی یا ارزیابی امنیت شبکه خود را اجرا می کنید مطمئن شوید که اهمیت هر عامل خطر برای تجارت شما چقدر است. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما تمام داده های خود را در یک سرور یا پایگاه داده از دست بدهد مقدار زیادی پول را از دست خواهید داد. ارزیابی تمام خطرات کسب و کار شما از تهدیدهای مختلف امنیتی برای ایجاد یک پاسخ ساختار یافته مهم است. وقتی دانستید که همه خطرات شما چیست و هر یک از آن‌ها چه تاثیری می تواند داشته باشد می‌توانید اولویت بندی این خطرات را شروع کنید تا از تأثیرگذارترین و راحت ترین آن‌ها تا کمترین تأثیرگذارترین و مشکل ترین‌ها را برای رفع آن تعیین کنید.

برای دسترسی کاربر از سیاست حداقل امتیاز استفاده کنید

این یک واقعیت نه چندان سرگرم کننده است و بر اساس داده‌های ذکر شده توسط Harvard Business Review ، 60% از کل حملات توسط افراد داخلی انجام شده است. از این حملات سه چهارم آن ها قصد سوءاستفاده را داشتند. به عبارت دیگر بیش از نیمی از تهدیدهای امنیت سایبری از طرف کارمندان خود شما نشأت می‌گیرد. خواه عمداً از امتیازات دسترسی خود سوءاستفاده کنند و خواه ناخواسته تجارت شما را در معرض خطر قرار دهند، کارمندان شما یکی از بزرگترین نگرانی‌های امنیتی شبکه هستند که با آن روبرو هستید. با این حال یک راه حل برای این تهدید وجود دارد و آن استفاده از سیاست حداقل امتیاز برای دسترسی کاربر است. طبق این خط مشی دسترسی شبکه هر حساب کاربری فردی را به حداقل نیاز آن ها برای انجام وظیفه اصلی شغل خود محدود می‌کنید. به هر حال نیازی نیست که هر صندوقدار خط مقدم در یک سازمان بدون محدودیت به اطلاعات صورتحساب هر مشتری دسترسی داشته باشد. با محدود کردن دسترسی کاربر به حداقل موارد لازم برای انجام وظیفه خود می‌توانید اطمینان حاصل کنید در صورت سوءاستفاده از این دسترسی خسارت وارد شده نیز به حداقل ممکن می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − چهارده =