مجله

حداقل سیستم مورد نیاز برای vmware

حداقل سیستم مورد نیاز برای vmware-پایه ریزان
رای بدهید

حداقل سیستم مورد نیاز برای vmware و استفاده از آن جهت نصب روی سیستم عامل اصلی، اهمیت زیادی دارد. برای آشنایی بیشتر با Vmware workstation و پیش نیازهای نصب این برنامه، بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست بیاورید.

Vmware چیست و چه کاربردی دارد؟

برای تست یک نرم افزار و برنامه خاص، بهتر است که برنامه موردنظر روی سیستم عامل اصلی ویندوز نصب نشود. از این رو شرکت Vmware، یک نرم افزاری را طراحی کرده است که می‌ تواند روی ویندوز نصب شود و به عنوان یک سیستم عامل مجازی مستقل، تمام برنامه های کامپیوتری روی آن نصب شود.

این کار مزیت های بسیار زیادی دارد و برای شرکت های مختلف اداری و… می‌ تواند به عنوان یک سیستم عامل مستقل محسوب شود. برای استفاده از این محصول لازم است حداقل سیستم مورد نیاز برای vmware تامین گردد و سپس نصب آن روی سیستم عامل ویندوز انجام گردد.

مراحل نصب vmware

برای نصب این محصول، مواردی به عنوان حداقل سیستم مورد نیاز برای vmware، در این بخش معرفی می‌ شوند که به عنوان پیش نیاز نصب آن، اهمیت بسیار زیادی را دارا می‌ باشند.

یک عدد CPU با بیت 64 نیاز می‌ باشد که بهتر است نسخه سی پی یو موردنظر بعد از 2011 به طراحی رسیده باشد و سرعت آن 1.3GHz یا بیشتر باشد.
باید در قسمت bios سیستم عامل، گزینه enable  فعال باشد تا عملیات نصب Vmware workstation و مجازی سازی شبکه امکان پذیر گردد.
مقدار رم و فضای موردنظر سیستم باید حداقل 2 گیگ و حداکثر 4 گیگ باشد.

بعد از انجام مراحل مورد نیاز و تهیه حداقل سیستم مورد نیاز برای vmware، لازم است که دانلود لایسنس vmware انجام بگیرد. بعد از اجرای برنامه بعد از نصب و تایید توافق نامه شرکتی، مراحل زیر باید انجام بگیرد.

در مرحله اول، محل ذخیره سازی برنامه را انتخاب و گزینه next کلیک شود.
در این مرحله، دو گزینه موردنظر را تیک زده و روی next کلیک نمایید.
در صورتی که می خواهید فولدر برنامه در دسکتاپ نمایش داده شود، گزینه موردنظر را تیک زده و به مرحله نصب یا install وارد شوید.
بعد از اتمام نصب، در کادر ایجاد شده باید سریال برنامه وارد شود تا عملیات اجرا و فعال سازی vmware در روی سیستم عامل انجام شود.

آموزش نصب سیستم عامل در vmware

برای اینکه بتوان از ماشین مجازی به نحو درست و مستقل استفاده کرد، بسیاری از افراد روی این برنامه، ویندوز نصب می کنند که به عبارتی دو عدد ویندوز مستقل را در کامپیوتر خود داشته باشند. امروزه آموزش نصب ماشین مجازی در vmware با توجه به تنوع نرم افزارهای کاربردی برای ویندوز، مورد توجه قرار گرفته است. با نصب این محصول می‌ توان علاوه بر نصب سیستم عامل ویندوز، سایر برنامه و نرم افزارها را روی ان نصب و اجرا کرد.

زمانی که می خواهید یک ویندوز روی آن نصب کنید، باید آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز که به عنوان حداقل سیستم مورد نیاز برای vmware شناخته می‌ شود، در دسترس قرار بگیرد. همچنین دقت کنید که سیستم عامل اصلی کامپیوتر خود نیز در آخرین نسخه باشد تا مشکلاتی در زمان نصب به وجود نیاید.

برنامه vmware را روی سیستم عامل اصلی کامپیوتر خود اجرا کنید و گزینه Create a New Virtual Machine را کلیک نمایید.
با انتخاب گزینه Custom، دسترسی به تنظیمات پیشرفته این برنامه انجام می گیرد.
در مرحله بعدی، نسخه جدید vmware که نمایش داده می‌ شود، کلیک می گردد.
سپس در پنجره جدید، گزینه I will install the operating system later را کلیک کنید.
در این مرحله با انتخاب نوع برنامه ای که می خواهید روی vmware نصب کنید، گزینه موردنظر را انتخاب می کنید. شما در این مرحله روی گزینه windows کلیک می نمایید.
با انتخاب ورژن ویندوز موردنظر و همچنین مکان نصب آن، ادامه مراحل را انجام دهید.
در صفحه جدید، میزان هارد دیسک ویندوز جدید را معین می کنید که بهتر است گزینه 50 گیگ را انتخاب کنید. سپس گزینه split و next را می زنید.
بعد از اتمام مراحل بالا، گزینه finish را کلیک می کنید. برای استفاده از ویندوز مجازی باید گزینه power on را فشار دهید.

نصب برنامه در vmware

با نصب ماشین مجازی ویندوز روی سیستم عامل اصلی، حال باید برنامه ویندوز را روی vmware نصب کنید. برای این کار، با فشردن گزینه  power on، باید مراحل عادی نصب ویندوز را انجام داد تا ویندوز مجازی روی vmware  نصب شود.

اکنون لازم است برنامه های موردنیاز دیگر نیز روی ویندوز مجازی نصب شوند. برای این کار ابتدا لازم است که نرم افزار Vmware Tools نصب شود.

بعد از نصب این نرم افزار، با راست کلیک، گزینه Settings انتخاب می‌ شود و سپس در تب Options، گزینه Shared Folders کلیک می‌ شود. در این صورت می‌ توان یک پوشه را در ویندوز مجازی ایجاد کرده و از این طریق، برنامه های مورد نیاز را روی ویندوز مجازی نصب کرد.

سخن نهایی

vmware یکی از نرم افزارهای کاربردی و محبوبی می‌ باشد که برای نصب آن باید توجه زیادی به حداقل سیستم مورد نیاز برای vmware صورت بگیرد. سایت پایه ریزان فناوری هوشمند، آموزش مراحل نصب vmware و برنامه های مختلف روی آن را به زبان ساده در این مطلب ارائه کرده است که می‌ تواند برای متقاضیان این نرم افزار مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شانزده =