مجله

اگر لایسنس ویندوز تمام شود چه می‌ شود؟

اگر لایسنس ویندوز تمام شود چه می‌ شود-پایه ریزان
5/5 - (1 امتیاز)

اگر لایسنس ویندوز تمام شود چه می‌ شود؟ این سوال بسیاری از کاربران ویندوز 10 می‌ باشد که  هر ازگاهی با هشدار اتمام لایسنس ویندوز کامپیوتر خود مواجه می‌ شوند. ما در این مطلب شما را با نحوه رفع خطای اتمام تاریخ انقضای لایسنس آشنا می کنیم.

اکسپایر شدن ویندوز چیست؟

بسیاری از کاربرانی که در ایران از کامپیوتر استفاده می کنند، با خطای اتمام مدت زمان انقضای لایسنس روی پنجره اصلی ویندوز خود مواجه می‌ شوند. این امر به علت کرک نشدن نسخه های ویندوزی است که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند. البته این خطا بیشتر برای ویندوز نسخه 10 ایجاد می گردد. اگر به زمان انقضای نسخه ویندوز خود نزدیک شوید، در صفحه اصلی با هشدار your windows license will expire soon مواجه خواهید شد که به اصطلاح اکسپایر شدن ویندوز می گویند.

اما اگر لایسنس ویندوز تمام شود چه می‌ شود با تمام شدن لایسنس ویندوز، ویندوز قفل می‌ شود و دیگر هیچ یک از کلیدهای صفحه کیبورد کار نخواهد کرد. برای رفع این مشکل، لازم است اقداماتی از جمله فعال سازی ویندوز انجام شود.

 حل مشکل تمام شدن لایسنس ویندوز 10

بسیاری از افراد با مشاهده خطای تمام شدن لایسنس، به آن اهمیتی نمی دهند تا زمانی که تاریخ انقضای ویندوز سر می رسد. در این زمان ویندوز قفل می‌ شود اما برای اینکه مشکل تمام شدن لایسنس را حل کنیم، لازم است اقدامات زیر به صورت گام به گام انجام شود:

  • در اولین مرحله با فشردن همزمان کلیدهای Ctrl + Alt + Del، صفحه ای باز می‌ شود که در این صفحه روی گزینه Task Manager بزنید.
  • در این مرحله سربرگ processes را باید انتخاب نمایید و با راست کلیک کردن روی گزینه Windows explorer، تگ End Task را بزنید. در این صورت پنجره موردنظر بسته خواهد شد.
  • در ادامه این مرحله، باید با کلیک روی گزینه file، گزینه Run new task را انتخاب نمایید.
  • یک پنجره جدید باز خواهد شد که در قسمت open این پنجره، باید عبارت exe را وارد نمایید. با فشردن کلیک اینتر، صفحه اصلی ویندوز کامپیوتر شما بالا خواهد آمد.

تمدید لایسنس ویندوز

افرادی که نگرانی درباره خطای لایسنس داشتند و به دنبال پاسخی برای سوال “اگر لایسنس ویندوز تمام شود چه می شود ” می گشتند، باید ابتدا اطلاعات کاملی از اینکه لایسنس چیست، به دست بیاورند. بعد از مطلع شدن از هدف خطای موردنظر، باید لایسنس خود را تمدید کنند. برای این کار فعال کردن ویندوز کفایت می‌ کند. اما چطور و چگونه ویندوز خود را فعال کنیم؟

برای فعال کردن ویندوز، بیشتر کاربران حرفه ای از برنامه های خاصی استفاده می کنند که امکان اکتیو کردن هر یک از نسخه های ویندوز را ایجاد می‌ کند. بهترین نرم افزاری که می‌ توان برای اکتیو کردن ویندوز پیشنهاد داد، نرم افزار kms auto می‌ باشد. این نرم افزار با داشتن حجم کم، در مدت زمان اندکی، فعال سازی ویندوز را به نحو احسن انجام می‌ دهد.

ابتدا برای استفاده از این برنامه، باید آنتی ویروس ویندوز را غیر فعال کرد و سپس فایل برنامه را برای اجرا، از حالت فشرده خارج کرد. در این زمان با انتخاب نسخه ویندوز خود در این برنامه و راست کلیک کردن روی آن، باید گزینه run as administrator را بزنید. سپس با انتخاب گزینه “اکتیو ویندوز” و تایید آن، ویندوز شما فعال خواهد شد.

رفع مشکل your windows license will expire soon در ویندوز

 کاربرانی که با سوال “اگر لایسنس ویندوز تمام شود چه می شود ؟” مواجه هستند، در صورتی که امکان انجام مراحل بالا را ندارند و نرم افزار موردنظر را نمی توانند تهیه نمایند. بهتر است با انجام اقداماتی، فقط پیغام خطای لایسنس را از ویندوز خود حذف کنند و در اسرع وقت، از یک متخصص کامپیوتر برای اکتیو کردن ویندوز کمک بگیرند.

برای حذف خطای این هشدار، لازم است که مراحل زیر را به صورت مرحله به مرحله انجام دهید:

  • پنجره ران را با زدن دکمه Windows+R در روی کیبورد باز کنید.
  • در کادر بالا آماده، عبارت Run msc را وارد کنید و اوکی را بزنید.
  • در پنجره جدید ابتدا گزینه Computer Configuration و سپس گزینه Administrative Templates را بزنید.
  • در لیست زیر مجموعه ای، عبارت Windows Components and Windows Update را کلیک کنید.
  • در این لیست جدید، روی عبارت No auto-restart with logged-on users for scheduled automatic updates installations، دو مرتبه کلیک نمایید تا به حالت انتخاب شده دربیاید.
  • با انتخاب گزینه Enabled و فشردن دکمه Apply و سپس اوکی، می توانید به طور کامل خطای اتمام لایسنس را حذف کنید.

 سخن نهایی

کاربران ویندوز نسخه ده و بالاتر با مشاهده خطای اتمام لایسنس در صفحه کامپیوتر خود، با دغدغه اینکه اگر اگر لایسنس ویندوز تمام شود چه می‌ شود؟، دست و پنجه نرم می کنند. سایت پایه ریزان فناوری هوشمند، در این مقاله درباره چیستی لایسنس و نحوه تمدید و حذف خطای آن، اطلاعات جامعی را ارائه داد که می‌ توانید با استفاده از آن ها، ویندوز خود را فعال و خطای موردنظر را حذف نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =