مجله

منظور از لایسنس اسمارت سیسکو چیست؟ – بررسی مزایای و معایب آن

رای بدهید

تجهیزات شبکه سیسکو به عنوان یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین تجهیزات در حوزه شبکه شناخته می‌شوند. این تجهیزات شامل روترها، سوئیچ‌ها، فایروال‌ها، وایرلس‌ها و دستگاه‌های دیگری هستند که برای ارتباطات شبکه استفاده می‌شوند. این تجهیزات با قابلیت‌های پیشرفته و قابل اعتماد، به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کنند تا شبکه‌های خود را به صورت بهینه و امن مدیریت کنند. یکی از چالش‌های مدیران و مهندسین IT که با محصولات و تجهیزات سیسکو سر و کار دارند، مسائل مربوط به لایسنس‌های سیسکو می‌باشد. نوع انتخاب لایسنس صحیح و قابلیت‌های آن برای استفاده از محصول، دارای حائز اهمیت است. با این حال، دو نوع لایسنس سیکو موجود است که نوع کلاسیک از قدیمی ترین حالت لایسنسینگ محصولات سیسکو می‌باشد. در این روش شما قابلیت های مختلف دستگاه خود را از طریق روش کلید فعال سازی یا همان Activation Key فعال می کنید. همچنین لایسنس اسمارت سیسکو یکی از روش‌های جدید و جایگزین لایسنس‌های کلاسیک سیسکو می‌باشد که در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل به آن بپردازیم و ویژگی‌های کلی این محصول را مورد بررسی قرار دهیم.
پس با ما در پایه ریزان فناوری هوشمند همراه باشید تا از بهترین تکنولوژی‌های شبکه و امنیت مطلع باشید.

تعریف کلی از لایسنس اسمارت سیسکو

لایسنس اسمارت سیسکو (Cisco Smart Licensing) یک سیستم مدیریت لایسنس‌های سیسکو است که به صورت مرکزی و از طریق اینترنت عمل می‌کند. این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد تا لایسنس‌های خود را به صورت مرکزی مدیریت کنند و به راحتی آنها را بروزرسانی، تمدید و انتقال دهند. در این نوع این روش، لایسنس‌ها را برای ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری مختلف مدیریت می کند. در لایسنس اسمارت سیسکو نوع مدیریت لایسنس‌های فوق در سازمان، به روش‌های مختلفی ساده می‌کند. نکته مهم در این خصوص اینکه لایسنس‌ها به سخت‌افزار قفل نشده‌اند، همین امر باعث شده که مشتریان به راحتی بتوانند لایسنس‌ها را جمع آوری و در صورت نیاز از آنان استفاده کنند و یا تغییر دهند. به طور خلاصه، تفاوت اصلی لایسنس اسمارت سیسکو با سیستم قبلی سیسکو در این است که در این سیستم، مدیریت لایسنس ها به صورت مرکزی و از طریق اینترنت انجام می شود و نیازی به مدیریت لایسنس ها به صورت جداگانه برای هر دستگاه نیست.

اسمارت اکانت سیسکو

اسمارت اکانت سیسکو

اسمارت اکانت سیسکو چیست؟

اسمارت اکانت سیسکو (Cisco Smart Account) یک سرویس متمرکز و سازمان‌یافته از شرکت سیسکو است که به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند به صورت مرکزی دارایی های نرم افزاری سیسکو خود را مدیریت کنند. با استفاده از این سرویس، کاربران می‌توانند به صورت لحظه‌ای مصرف لایسنس‌های سازمان خود را مشاهده کرده و خریدهای هوشمندانه تری را با کاهش هزینه‌های عملیاتی و اطمینان از انطباق آن‌ها انجام دهند. همچنین، این سرویس به شکل یک انبار هوشمند مرکزی جهت دارایی های نرم افزاری عمل می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد در هر زمان و مکانی دارایی‌های نرم افزاری سیسکو (انواع لایسنس سیسکو) را مشاهده، ذخیره و مدیریت کنند. زمانی که اسمارت اکانت سیسکو با لایسنس اسمارت ترکیب می‌شود، شما قادر خواهید بود در لحظه، سطح گسترده‌ای از مصرف لایسنس‌ها در سازمان خود را مشاهده کنید و دید مناسبی را برای شما فراهم می‌کند تا خریدهای هوشمندانه‌تری همراه با کاهش هزینه‌های عملیاتی و اطمینان از انطباق آن‌ها داشته باشد.

7 ویژگی‌ مهم و اصلی لایسنس اسمارت سیسکو

لایسنسن اسمارت سیسکو برای تمامی محصولات سیسکو قابل استفاده است و از جمله مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- مدیریت لایسنس ها به صورت مرکزی:

با استفاده از لایسنسن اسمارت سیسکو، می توانید لایسنس‌های خود را به صورت مرکزی و از طریق یک پنل مدیریتی مدیریت کنید. در نتیجه، نیازی به مدیریت لایسنس‌ها به صورت جداگانه برای هر دستگاه نیست.

2- بروزرسانی آسان:

بروزرسانی آسان در هر برنامه‌ای می‌توان به عنوان یک مزیت اصلی حساب کرد و در مورد لایسنس می‌توانید به راحتی لایسنس‌های خود را بروزرسانی کنید. در نتیجه، همیشه از آخرین ورژن لایسنس‌ها استفاده می کنید.

3- تمدید آسان:

در این خصوص شما می‌توانید به راحتی لایسنس‌های خود را تمدید کنید. در نتیجه، نیازی به خرید مجدد لایسنس‌ها نیست. این مورد دغدغه کاربران را تا حدودی کاهش می‌دهد.

4- انتقال آسان:

با استفاده از لایسنسن اسمارت سیسکو، می‌توانید به راحتی لایسنس های خود را به دستگاه‌های دیگر منتقل کنید. در نتیجه، نیازی به خرید مجدد لایسنس‌ها برای دستگاه های جدید نیست.

5- پشتیبانی از محصولات جدید:

پشتیبانی از انواع لایسنس‌های دیگر، مسئله مهمی می‌باشد که در اسمارت سیسکو می‌توان به راحتی لایسنس‌های جدید را به دستگاه های خود اضافه کنید. در نتیجه، همیشه از آخرین محصولات سیسکو استفاده می کنید.

6- ردیابی لایسنس‌ها:

به راحتی لایسنس های خود را ردیابی کنید و بررسی کنید که کدام لایسنس‌ها در حال استفاده هستند و کدام یک از آنان غیرفعال هستند.

7- امنیت بالا:

شما می‌توانید لایسنس‌های خود را به صورت امن مدیریت کنید و از دسترسی غیرمجاز به لایسنس‌های خود جلوگیری کنید.

معایب اسمارت سیسکو

معایب اسمارت سیسکو

3 مورد از معایب اسمارت سیسکو

معایب لایسنس اسمارت سیسکو شامل موارد زیر است:

  • هزینه‌های بالا: همانند تجهیزات سیسکو، هزینه‌های لایسنس اسمارت سیسکو نیز بسیار بالاست و ممکن است برای بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها قابلیت پذیرش نباشد.
  • پیچیدگی در نصب و پیکربندی: نصب و پیکربندی لایسنس اسمارت سیسکو بسیار پیچیده است و نیاز به دانش فنی و آشنایی با تکنولوژی‌های مختلف دارد.
  • محدودیت در استفاده: لایسنس اسمارت سیسکو ممکن است محدودیت‌هایی در استفاده از تجهیزات شبکه را به دنبال داشته باشد و ممکن است برای برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها محدودیت‌هایی در انتخاب دستگاه‌های شبکه را به دنبال داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 3 =