مجله

 چگونه امنیت گوشی را فعال کنیم؟

 چگونه امنیت گوشی را فعال کنیم-پایه ریزان
رای بدهید
چگونه امنیت گوشی را فعال کنیم؟ این سوال یکی از مهمترین دغدغه های افراد در سطح جامعه می‌ باشد. چون بسیاری از انسان ها در جهان، تمامی اطلاعات شخصی خود را داخل گوشی ذخیره دارند و برای زندگی کامپیوتری روزمره نیز یک امر مهم می‌ باشد. در این مطلب، وبسایت پایه ریزان فناوری راهکارهایی را معرفی می‌ کند که می‌ توان با استفاده از آن ها، امنیت گوشی را افزایش داد.

چگونه امنیت گوشی را در برابر هک بالا ببریم؟

هک سیستم امنیتی گوشی و دستیابی به اطلاعات ذخیره شده در آن، امروزه از راه های بسیار ساده ای انجام می گیرد. بنابراین به دنبال پاسخ سوال “چگونه امنیت گوشی را فعال کنیم؟”  لازم است روش های موثر برای امنیت گوشی را یاد بگیریم تا دسترسی هکرها به اطلاعات تلفن همراه را کاهش دهیم.
امروزه برندهای تولید کننده تلفن همراه نظیر سامسونگ ، اپل و شیائومی، در مدت زمان های بسیار کوتاه، برنامه امنیتی گوشی ها را به روز می کنند تا در برابر روش های مدرن هک و بدافزارها محافظت شوند. از این رو بهتر است با آبدیت کردن برنامه های سیستمی برند تلفن همراه خود، سیستم امنیتی گوشی خود را افزایش دهید.
اما روش های دیگری که برای جلوگیری از ورود هکرها به سیستم گوشی ارائه شده اند، بسیار متعدد می‌ باشند که در ادامه بخشی از آن ها را معرفی می کنیم.

رمزگذاری

اولین راهکاری که در جواب سوال “چگونه امنیت گوشی را فعال کنیم؟ ” از سوی شرکت های عرضه کننده تلفن همراه ارائه می‌ شود، تعیین یک رمز مشخص برای صفحه اصلی تلفن همراه می‌ باشد. صفحه اصلی گوشی ها، بهتر است که دارای پسورد و رمز باشند. استفاده از پین گذاری، کد گذاری، انواع الگو و حتی اثر انگشت و چهره خوانی از راهکارهای رمزگذاری روی صفحه اصلی تلفن همراه می‌ باشند. بهتر است در انتخاب کد و پین برای رمزگذاری دقت شود. استفاده از اعداد و کلمات معمولی برای رمزگذاری توصیه نمی شود. تاریخ تولد، اعداد شماره شناسنامه یا شماره ملی برای رمزگذاری تلفن همراه، به هیج عنوان نباید استفاده گردند.

نصب برنامه های اورجینال

بسیاری از فروشگاه های مجازی، اپلیکیشن های اورجینال اندروید و ios را برای گوشی های اندرویدی و آیفون ارائه می کنند که می‌ توان با اطمینان آن ها را دانلود و استفاده کرد. سایت های متعدد در گوگل که برنامه های اندرویدی ارائه می کنند، دارای بدافزارهایی می‌ باشند که می‌ توانند منجر به هک  تلفن همراه شوند. بنابراین برای امنیت بیشتر استفاده از فروشگاه های معتبر آنلاین برای دانلود اپلیکیشن ها، الزامی است.

عدم نصب برنامه های مخصوص

بسیاری از تبلیغ کنندگان اپلیکیشن ها برای افزایش قدرت باتری و سرعت سیستمی گوشی و… توصیه می کنند از سری برنامه های خاص استفاده کنید. این برنامه ها از جانب برندهای مختلف مانند سامسونگ و شیائومی، یک بدافزار شناخته می‌ شوند.
برای نصب امنیت گوشی های اندروید و آیفون فقط مجاز می‌ باشید که از برنامه های آنتی ویروس و امنیتی که توسط خود شرکت های تولید کننده گوشی ارائه شده اند، استفاده کنید.

حذف اطلاعات مهم از گوشی

بسیاری از افراد، اطلاعات مهم نظیر رمز کارت بانکی، شماره شناسنامه، تصاویر کارت ملی، کارت بانکی و اطلاعاتی از این قبیل را در گوشی خود ذخیره می کنند تا در مواقع مورد نیاز استفاده نمایند. اما این کار از نظر امنیتی درست نمی باشد. با سرقت رفتن تلفن همراه و یا هک شدن آن، سارقان و هکرها به راحتی می‌ توانند حساب بانکی را خالی کنند.
ما در گذشته مقاله ای در رابطه با بالا بردن امنیت جیمیل نوشتیم و به صورت کامل در آن از افزایش امنیت جیمیل صحبت کردیم. که اگر در گوشی خود جیمیل فعال دارید می توانید از این آموزش نیز استفاده کنید.

چگونه از امنیت گوشی مطمئن شویم؟

سه برند اصلی سامسونگ، شیائومی و اپل با ارائه مدل های مختلفی از تلفن همراه از برنامه های امنیتی منحصر به فردی برای تولیدات خود استفاده کرده اند. با این حال ما با داشتن تلفن همراه با برندهای مختلف، برای آگاهی از اینکه چگونه امنیت گوشی را فعال کنیم، دچار چالش می‌ شویم.
اما بهتر است قبل از اینکه به نوع برند گوشی خود توجه کنیم، از ترفندهایی که در بالا ذکر شد استفاده کرد. اما برای افزایش تخصصی امنیت گوشی، بهتر است سیستم های امنیتی هر برندی از تلفن همراه را بشناسیم.

بالا بردن امنیت گوشی شیائومی

برند شیائومی، سیستم امنیتی بسیار عالی را برای تولیدات خود استفاده استفاده کرده است. دو ترفند بسیار مهم برای گوشی های شیائومی وجود دارد که به واسطه آن محافظت بیشتری از تلفن همراه صورت می گیرد.
برای جلوگیری از ردیابی تلفن همراه  در قسمت تنظیمات، وارد بخش Passwords & Security شوید. در این پنجره Authorization را بزنید تا برنامه های نصب شده در تلفن همراه به صورت کلی Revoke گردند. با این کار ردیابی از طریق برنامه های نصب شده روی گوشی به صفر می رسد.

امنیت گوشی سامسونگ کجاست؟

بسیاری از افرادی که برند سامسونگ را در هنگام خرید تلفن همراه انتخاب می کنند از سیستم امنیتی این محصول رضایت بسیار بالایی را کسب کرده اند. برند سامسونگ با درنظر گرفتن سیستم امنیتی خاص برای تولیدات خود، امکان ورود هکرها به برنامه های انتخابی افراد را محدود می کند.
برنامه امنیتی سامسونگ در تنظیمات تلفن همراه، بخش Security and Privacy قرار دارد. در این بخش می‌ توان دسترسی های ویدیویی، صوتی و فایلی را برای هر اپلیکیشنی محدود کرد.

چگونه امنیت گوشی خود را فعال کنیم؟

تمامی ترفندهایی که در پاسخ به سوال “چگونه امنیت گوشی را فعال کنیم؟” ارائه شد، می‌ تواند تا حدود هشتاد درصد از ورود هکرها به گوشی جلوگیری کند. با افزایش سوءاستفاده از هوش مصنوعی در سال های اخیر، روش های هک تلفن همراه نیز آسان تر شده است. بنابراین لازم است یک سری موارد نیز توسط افراد مورد توجه قرار بگیرند تا از این طریق، دسترسی به اطلاعات شخصی افراد نیز کاهش پیدا کند.
یکی از این موارد، قرار ندادن تلفن همراه خود در اختیار افراد ناشناس می‌ باشد. افراد ناشناس می‌ توانند با وارد کردن یک شماره چند رقمی در تلفن همراه و یا فرستادن یک پیامک، تلفن شما را هک کنند.
از سویی دیگر، پیامک هایی که حاوی لینک ورود به سایت یا وبینار می‌ باشند، حاوی کدی برای هک تلفن همراه هستند. توصیه می‌ شود به هیچ عنوان روی لینک های پیامکی ارسال شده به گوشی، کلیک نکنید.

سخن نهایی

شما می‌ توانید با استفاده از ترفندهای معرفی شده در این مطلب به چالش “چگونه امنیت گوشی را فعال کنیم؟” پایان دهید. ترفندهای موردنظر با افزایش امنیت گوشی، مانع از ویروسی شدن سیستم عامل تلفن همراه و در نتیجه خرابی آن می‌ شوند. از سویی دیگر دسترسی هکرها به اطلاعات موجود در آن را نیز به میزان زیادی کاهش می‌ دهد.
در صورتی که تجربه ای در این زمینه دارید می توانید در قسمت نظرات پایه ریزان فناوری هوشمند با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 12 =