شبکه, Solarwinds

نرم افزار Engineers Toolset و 7 قابلیت برای تحلیل شبکه

نرم افزار Engineers Toolset
رای بدهید

نرم افزار Engineers Toolset از مجموعه نرم افزار های SolarWinds

شبکه‌های کامپیوتری امروزه نقش بسیار مهمی در اتوماسیون اداری و ارتباطات داخل سازمانی در شرکت‌ها و ادارات دارند. مهندسان برای عیب یابی شبکه، از نرم افزارهای ویژه‌ای استفاده می‌کنند. یکی از این نرم افزارها، نرم افزار Engineers Toolset محصول شرکت SolarWinds است. این نرم افزار را برای تجزیه و تحلیل شبکه و عیب‌یابی آن استفاده می‌کنند.

نرم افزار Engineers Toolset

نرم افزار Engineers Toolset

ویژگی‌های نرم افزار Engineers Toolset

  • تجزیه و تحلیل شبکه و کشف عیب شبکه به صورت خودکار
  • نظارت بر شبکه و ایجاد هشدارهای مربوط به مشکلات به صورت آنی
  • قدرت عیب یابی بالا
  • افزایش امنیت شبکه با عیب یابی به موقع
  • قدرت تلفیق با دیگر نرم افزارهای امنیت شبکه مانند SolarWinds NPM

ویژگی‌های نرم افزار Engineers Toolset

ویژگی‌های نرم افزار Engineers Toolset

نرم افزار Engineers Toolset چه کاربردهایی دارد؟

1. ایجاد آزمایش‌های استرس شبکه یا KILLER WAN

با استفاده از ابزار WAN Killer در  SolarWinds Engineer’s Toolset می‌توانید اتصالات شبکه را آزمایش کنید. یا این ابزار می‌توانید یک ترافیک IP برای اطمینان از عملکرد صحیح شبکه به صورت آزمایشی ایجاد کرده و عملکرد شبکه را امتحان کنید. بررسی و تمرکز روی تأخیر یا استفاده از پهنای باند به تنهایی کافی نیست. تست استرس شبکه می‌تواند چگونگی افزایش سطح ترافیک و اثر آن روی عملکرد شبکه را  به خوبی نمایش دهد.

2. اسکنرMAC Address

با استفاده از نرم افزار Engineers Toolset می توانید برای حفظ امنیت شبکه، آدرس‌ها و فعالیت های IP را مدیریت کنید. بخش SolarWinds Engineer’s Toolset در این نرم افزار، به کاربر این امکان را می‌دهد که آدرس‌های MAC را پیدا و به صورت مجموعه داده جمع آوری کند. همچنین این ابزار به کاربر کمک می‌کند تا شبکه را برای MAC Address اسکن کرده و آنها را با آدرس های IP تطبیق دهد.

3. مرورگر MIB بر پایه SNMP

با استفاده از این نرم افزار خواهید توانست روترها، سوئیچ‌ها، سرورها، فایروال‌ها یا سایر دستگاه های پشتیبانی شده توسط SNMP را جست و جو  و پیمایش کرده و طبقه بندی کنید. ابزار Engineer’s Toolset همچنین نتایج هر جستجو SNMP را تجزیه و تحلیل کرده و اطلاعات به دست آمده را نمایش می‌دهد.

4. Ping Sweep

با انجام sweep ICMP  می توانید محدوده IP شبکه را به راحتی اسکن کنید. دانستن اینکه کدام آدرس‌های IP مورد استفاده قرار می‌گیرد و کدام آدرس‌ها در حال حاضر در دسترس هستند، به شما کمک می‌کند تا نظارت بر شبکه، عیب یابی و تهیه منابع را به خوبی انجام دهید.

5. ایجاد Subneting

اگر نیاز به ایجاد یک زیر شبکه IP جدید یا ترکیب subnet های موجود دارید، به یک راهنمای subnet نیز احتیاج دارید که در روند کار به شما کمک کند. یک اشتباه کوچک می‌تواند منجر به  مشکلاتی در شبکه شود. به عنوان مثال، هنگامی که subnet ها با هم تداخل و همپوشانی داشته باشند، خطاهای مسیریابی ایجاد می‌شود زیرا آدرس دو subnet مختلف در شبکه وجود دارد.

Engineers Toolset

Engineers Toolset

6. MIB Walk

قابلیت جستجو در MIB ها و OID ها توسط نرم افزار Engineers Toolset بهبود یافته است. به شکلی که MIB  Walk  لیست کاملی از تمام MIB ها و OID های پشتیبانی شده در شبکه را به کاربر ارائه می‌کند.

7. Switch Port Mapper

با استفاده ا این نرم افزار، شما می‌توانید دستگاه‌هایی را که به هر پورت در یک سوئیچ یا هاب متصل هستند، از راه دور کنترل کنید. همچنین می‌توانید:

  • اطلاعات پورت را بدست آورید
  • وضعیت پورت را بدانید و وضعیت عملکرد پورت‌ها و پیکربندی را زیر نظر داشته باشید.
  • زمان خرابی رابط کاربری کشف کنید.

از دیگر نرم افزارهای شرکت سازنده این نرم افزار یعنی Solarwinds می توان به NAM، SCM، ARM، NPM، NOM، NTA، NCM،  IPAM،DPA ، SRM، WHD، WPM، LEM، NTM VNQM،  SAM، VMو  UDT اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 18 =