امنیت, Tenable

تفاوت های اصلی بین Nessus Pro و Tenable.sc

تفاوت های اصلی بین Nessus Pro و Tenable.sc-پایه ریزان
5/5 - (1 امتیاز)

Nessus Pro چیست؟

Nessus Professional (که اغلب به عنوان Nessus Pro شناخته می شود) یک اسکنر شبکه است که قابلیت های بیشتری نسبت به Nessus Essential ارائه میکند. این ابزار به طور گسترده توسط متخصصان امنیت برای شناسایی آسیب پذیری ها، پیکربندی های نادرست (misconfigurations) و مشکلات بین دیوایس های شبکه در محیط های مختلف استفاده می شود. این ابزار صرفا یک اسکنر آسیب پذیری است که برای انجام اسکن عمیق دستگاه های شبکه، سرورها، پایگاه های داده، برنامه ها و سایر دارایی ها برای شناسایی آسیب پذیری ها طراحی شده است.

پایه ریزان-Nessus Pro چیست ؟ لایسنس nessus-پایه ریزان

+Tenable.sc چیست؟

+Tenable.sc که قبلا با نام Tenable Security Center Plus شناخته می شد، یک پلتفرم جامع مدیریت آسیب پذیری است که حداقل به یک ابزار اسکنر شبکه مثل Nessus احتیاج دارد. این ابزار قابلیت هایی مثل نظارت مداوم شبکه، ارزیابی آسیب پذیری و مدیریت قوانین موجود در شبکه را به سازمان ها ارائه می دهد. +Tenable.sc در کنار تمام ویژگی ها و قابلیت هایی که ارایه میدهد, ابزار Nessus Pro را نیز در اختیار ما قرار میدهد.

دلیل برتری +Tenable.sc به Nessus Pro:

1. مدیریت آسیب پذیری متمرکز: +Tenable.sc یک پلتفرم مدیریت متمرکز برای داده ها در کل شبکه شما ارائه می دهد. این می تواند داده ها را از چندین اسکنر Nessus جمع آوری و مدیریت کند و به شما این امکان را می دهد تصویر کاملی از وضعیت امنیتی سازمان خود را در یک مکان مشاهده کنید که برای محیط های بزرگ یا پیچیده با بخش ها یا مکان های متعدد ضروری است.اما Nessus Pro در درجه اول یک اسکنر مستقل است و در حالی که قدرتمند است، اما برای اسکن های فردی طراحی شده است و فاقد قابلیت های مدیریت متمرکز برای محیط های بزرگ است.
2. مقیاس پذیری: +Tenable.sc گزینه ای ایده آل برای شرکت های بزرگ با شبکه های پیچیده است، زیرا می تواند برای مدیریت داده ها در هزاران دستگاه و مکان های متعدد مقیاس بندی شود. این ابزار امکان استقرار چندین اسکنر Nessus و سایر منابع داده را فراهم می کند که همگی از یک پلتفرم واحد مدیریت می شوند.اما Nessus Pro برای سازمان های کوچکتر مناسب است یا موارد استفاده خاص که یک یا چند اسکنر محدود کافی است. برای مدیریت شبکه های بزرگ یا اسکنرهای متعدد بدون ابزارهای اضافی مقیاس خوبی ندارد.
3. قابلیت گزارش دهی و پنل پیشرفته: +Tenable.sc پنل های پیشرفته و قابل تنظیم و ویژگی های گزارش دهی و ریپورتینگ را ارائه می دهد که می توانید گزارش های دقیقی را برای تیم های مختلف (به عنوان مثال تیم های فنی، مدیریت، حسابرسان) ایجاد کنید و آسیب پذیری ها، وضعیت انطباق پذیری را در طول زمان ردیابی کنید. از طرفی Nessus Pro قابلیت های گزارش دهی اولیه را ارائه می دهد که برای محیط های کوچکتر کافی است اما ممکن است نیازهای سازمان های بزرگتر را که نیاز به تجزیه و تحلیل و گزارش پیشرفته تری دارند برآورده نکند.

لایسنسtanable-پایه ریزان
4. انطباق و مدیریت ریسک: +Tenable.sc شامل ویژگی های مدیریت انطباق قوی است که به شما امکان می دهد که انطباق با استانداردهای صنعتی مانند PCI DSS، HIPAA و غیره را ردیابی کنید. این به اولویت بندی آسیب پذیری ها بر اساس ریسک، میزان بحرانی بودن وضعیت و تهدید های موجود کمک می کند و تصمیم گیری بهتر را امکان پذیر می کند.اما Nessus Pro در حالی که می تواند اسکن انطباق پذیری را انجام دهد و گزارش تولید کند اما فاقد ویژگی های جامع ردیابی انطباق و مدیریت ریسک است که +Tenable.sc ارائه می دهد.
5. نظارت مستمر: لایسنس Tenable از نظارت مستمر بر شبکه شما پشتیبانی می کند و در لحظه وضعیت امنیتی شما را بررسی می کند. همچنین می تواند به طور خودکار دستگاه های جدید را شناسایی کرده و آنها را از نظر آسیب پذیری ارزیابی کند و اطمینان حاصل کند که هیچ چیز از دست نمی رود. Nessus Pro معمولا برای اسکن های برنامه ریزی شده یا درخواستی استفاده می شود و این سطح نظارت مستمر و ارزیابی در لحظه را به اندازه +Tenable.sc ارائه نمی دهد.
6. مدیریت دارایی و ریسک: +Tenable.sc به شما امکان می دهد خطرات موجود در شبکه را بر اساس اهمیت آنها برای کسب و کار خود دسته بندی و اولویت بندی کنید. این به شما کمک می کند ابتدا روی مهم ترین آسیب پذیری ها تمرکز کنید. همچنین یک نمای متمرکزی از ریسک در سراسر سازمان شما ارائه می دهد و تصمیم گیری استراتژیک بهتر را امکان پذیر می کند.از طرفی Nessus Pro در حالی که می تواند آسیب پذیری ها را شناسایی کند و اطلاعات ریسک را ارائه دهد، فاقد ویژگی های جامع مدیریت دارایی و ریسک +Tenable.sc است.
7. ادغام با سایر ابزارهای امنیتی: +Tenable.sc با طیف گسترده ای از ابزارها و پلتفرم های امنیتی دیگر مانند SIEM، پلتفرم های تشخیص تهدید های بالقوه در شبکه (Threat Intelligence) ادغام می شود. این یک رویکرد جامع تر برای مدیریت امنیت را امکان پذیر می کند. Nessus Pro دارای برخی از قابلیت های یکپارچه سازی است، اما در مقایسه با +Tenable.sc محدودتر است.
8. دسترسی چند کاربره و مبتنی بر نقش(Role-Based Access): +Tenable.sc از محیط های چند کاربره با کنترل دسترسی مبتنی بر نقش پشتیبانی می کند و آن را برای تیم های بزرگی که کاربران مختلف به سطوح مختلف دسترسی به سیستم نیاز دارند، مناسب می کند. در Nessus Pro در درجه اول برای استفاده توسط یک کاربر یا یک تیم کوچک طراحی شده است و ویژگی های دسترسی گسترده مبتنی بر نقش را که +Tenable.sc ارائه می دهد ندارد.
9. قیمت: لایسنس Nessus  به دلیل قابلیت های محدودتر از لایسنس +Tenable.sc به صورت ماهیانه یا سالیانه قیمت مناسب‌ تری دارد.

 جمع بندی

در نهایت، انتخاب بین Nessus Pro و +Tenable.sc بستگی به نیازها و اهداف امنیتی سازمان شما دارد. اگر نیاز به یک ابزار اسکن آسیب‌ پذیری ساده و مستقل دارید، Nessus Pro مناسب است، اما اگر به یک پلتفرم جامع برای مدیریت آسیب ‌پذیری‌ها و امنیت سایبری در سازمان خود نیاز دارید، +Tenable.sc بهترین گزینه خواهد بود.

تماس-پایه ریزان

در صورت تمایل به مشاوره رایگان و استفاده از خدمات پایه ریزان فناوری هوشمند می توانید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید و محصول مورد نیاز خود را با قیمت رقابتی و ضمانت شرکتی دریافت کنید ضمن این که تیم متخصص پایه ریزان با پشتیبانی قوی در کنار شما خواهد بود.

جهت مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید.

02188546549

02188742123

info@pfh.co.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 5 =