سیسکو, Other

نرم افزار Cisco Stealthwatch

نرم افزار Cisco Stealthwatch
رای بدهید

آشنای با نرم افزار Cisco Stealthwatch

برسی بسیار موشکافنه نرم افزار Cisco Stealthwatch ارائه شده توسط پایه ریزان فناوری هوشمند لطفا تا انتها با ما باشید. شبکه سازمانی، امروزه پیچیده‌تر و توزیع شده‌تر از گذشته است. چالش‌های امنیتی جدید، به صورت هفتگی به وجود می‌آید. چشم‌انداز همیشه در حال تحول، همراه با روندهایی مانند Cloud Computing و IOT ، وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند. متاسفانه هرچه تعداد کاربران و دستگاه‌های متصل به شبکه افزایش پیدا می‌کند، دستیابی به قابلیت دید در مورد آنچه در جریان است، دشوارتر به دست خواهد آمد و شما قادر نخواهید بود از آنچه نمی‌توانید ببینید، محافظت کنید. نرم افزار Cisco Stealthwatch مقادیر انبوهی از داده‌ها را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند تا حتی به بزرگترین و پویاترین شبکه‌ها، دید و محافظت جامع درونی دهد. این امر کمک می‌کند تا تیم‌های عملیات امنیتی، آگاهی‌های موقعیتی Real-Time را از کلیه کاربران، دستگاه‌ها و ترافیک در شبکه گسترده به دست آورند تا بتوانند به سرعت و به طور مؤثر به تهدیدات پاسخ دهند. با نظارت و هوشمندسازی مداوم، می‌توانید طیف گسترده‌ای از حملات را تشخیص دهید. می‌توانید رفتارهای مربوط به بدافزار Zero-day ، تهدیدات خودی، تهدیدات پیشرفته مداوم (APT)،  (DDoS) و سایر حملات را قبل از ویران کردن شبکه خود، شناسایی کنید. برخلاف سایر راه‌حل‌های نظارت بر امنیت، Stealthwatch  نه تنها ترافیک ورودی و خروجی از شبکه بلکه ترافیک داخلی جنبه جانبی یا شرق غربی را نیز نظارت می‌کند تا سوءاستفاده از شبکه و تهدیدات داخلی را نیز شناسایی نماید.

نرم افزار Cisco Stealthwatch

نرم افزار Cisco Stealthwatch

قابلیت‌های نرم افزار Cisco Stealthwatch

  • قابلیت دید برای شناسایی تهدیدات داخلی و خارجی در کلیه مکالمات شبکه، از جمله ترافیک شرق – غرب و شمال به جنوب، به دست می‌آید.
  • انجام تجزیه و تحلیل پیشرفته امنیتی و به دست آوردن زمینه عمیق برای کشف طیف گسترده‌ای از رفتارهای ناهنجار که ممکن است نشانه حمله باشد.
  • تسریع و بهبود تشخیص حمله، واکنش به واقعه و جرم‌یابی در کل شبکه به منظور کاهش خطر سازمان
  • فعال کردن تحقیقات جرم‌یابی عمیق‌تر با سابقه حسابرسی فعالیت شبکه
  • ساده‌سازی انطباق، تقسیم‌بندی شبکه، نظارت بر عملکرد و برنامه‌ریزی ظرفیت با گسترش دید در کل شبکه

حملات بیشتر، قابلیت دید کمتر و راهکار نرم افزار Cisco Stealthwatch

شبکه‌های امروزی پیچیده‌تر و توزیع‌شده تر از قبل هستند. با دستیابی سازمان‌ها به مشاغل جدید و گسترش شعبه‌ها و مکان‌های از راه دور، محیط شبکه گسترش می‌یابد که در نتیجه دفاع از آن را دشوارتر می‌کند. و تعداد بیشتری از کاربران از مکان‌های بیشتری نسبت به گذشته و با دستگاه‌های بیشتر به این شبکه‌ها متصل می‌شوند. همچنان که شبکه به گسترش خود ادامه می‌دهد، قابلیت دید در مورد آنچه اتفاق می‌افتد، چالش برانگیرتر خواهد شد. به طور همزمان، حمله‌کنندگان نسبت به گذشته بسیار پیشرفته‌تر، چابک‌تر و سازمان یافته‌تر شده‌اند، بنابراین مشاهده هرگونه ویژگی بارز مشکوک در شبکه برای دفاع در برابر حملات، بسیار مهم و حیاتی است. در امنیت، درک از قابلیت دید حاصل می‌شود. و عدم دید به طور موثری توانایی ارائه تشخیص شبکه و اعتبارسنجی سازگاری را محدود می‌کند. این امر توانایی شما در محافظت از فضای داخلی شبکه در برابر تهدیدات داخل و خارج از شبکه را پیچیده می‌کند. مشاهده همه فعالیت‌ها برای تأمین امنیت شبکه‌های پیچیده بسیار مهم است. برای تعیین اینکه آیا ممکن است یک رفتار غیرعادی وجود داشته باشد یا خیر، باید جریان ترافیک، برنامه‌ها، کاربران و دستگاه‌های شناخته شده و ناشناخته را مشاهده کنید.
Cisco Stealwatch به طور چشمگیری دید شبکه، امنیت و واکنش را در کل شبکه بهبود می‌بخشد. این ابزار کمک می‌کند تا تیم‌های عملیات امنیتی، آگاهی‌های موقعیتی Real-Time را از کلیه کاربران، دستگاه‌ها و ترافیک شبکه، در مرکز داده و در ابر به دست آورند، تا بتوانند به سرعت و به طور مؤثر در مقابل تهدیدها واکنش نشان دهند. و با تجزیه و تحلیل شناختی، قابلیت کشف و تجزیه و تحلیل تهدید مبتنی بر ابر، می‌توانید هم در ترافیک وب و هم در شبکه، دید عمیق داشته باشید. این اطلاعات متنی اضافی به شما کمک می‌کند تا تهدیدات جدید و نوظهور را در سراسر شبکه گسترده شناسایی و اولویت ‌بندی کنید. آقای Phil Agcaoili مدیر امنیت اطلاعات سازمان Elavon : ” وقتی من وارد یک سازمان می‌شوم و می‌دانم که به درک اساسی از آنچه اتفاق افتاده یا [آنچه] اتفاق می‌افتد، نیاز دارم، Cisco Stealwatch همیشه گزینه مورد نظر من است. بزرگترین دارایی نرم افزار Cisco Stealthwatch برای تیم من این بوده است که وقتی هیچکس توجه نمی‌کند، نرم افزار Cisco Stealthwatch همچنان در حال نظارت و مشاهده است “.

نظارت مستمر شبکه با نرم افزار Cisco Stealthwatch

با داشتن بینش عمیق نسبت به همه چیز در شبکه، می‌توانید به سرعت رفتار عادی محیط خود را شروع کنید، مهم نیست که اندازه یا نوع سازمان شما چیست. این دانش باعث می‌شود شناسایی موارد مشکوک آسان‌تر شود. شما همچنین می‌توانید دارایی‌های مهم شبکه را برای بهبود کنترل و حفاظت از دسترسی، بخش بندی و شناسایی کنید. سیستم نرم افزار Cisco Stealthwatch  فراتر از بهبود تشخیص تهدید Real-Time است. این ابزار زمان واکنش حادثه را به طور چشمگیری سرعت می‌بخشد و اغلب زمان عیب یابی را از روزها یا حتی ماه‌ها به دقیقه‌ها کاهش می‌دهد. امکان ذخیره داده‌های شبکه به مدت ماه‌ها یا حتی سال‌ها، یک دنباله حسابرسی ارزشمند از کلیه فعالیت‌های شبکه را فراهم می‌کند، بنابراین می‌توانید به راحتی تحقیقات جرم‌شناسی پس از حادثه را انجام دهید. علاوه بر ارائه دیدگاه جامع از ترافیک شبکه، نرم افزار Cisco Stealthwatch سطح امنیتی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این موارد شامل آگاهی کاربر و دستگاه، قابلیت مشاهده Cloud ، آگاهی از برنامه‌ها و داده‌های پرورش دهنده تهدید است.

تجزیه و تحلیل ترافیک رمزگذاری شده برای بهبود امنیت

رمزگذاری در امنیت مهم است. اما اگرچه ممکن است شما برای محافظت از داده‌ها و حفظ حریم خصوصی از رمزگذاری استفاده کنید، مهاجمان از آن برای پنهان کردن بدافزارها و جلوگیری از شناسایی شدن با استفاده از محصولات امنیتی شبکه استفاده می‌کنند. با استفاده از نرم افزار Cisco Stealthwatch و قابلیت‌های تجزیه و تحلیل پیشرفته آن، می‌توانید بهتر درک کنید که آیا ترافیک رمزگذاری شده در شبکه مخرب است یا خیر. نرم افزار Cisco Stealthwatch از یادگیری ماشین و مدل‌سازی آماری برای تجزیه و تحلیل ترافیک رمزگذاری شده به منظور تقویت تحلیل NetFlow استفاده می‌کند. آنالیز شناختی می‌تواند از آنچه می‌بیند، یاد بگیرد و با تغییر رفتار شبکه در طول زمان سازگار شود. دورسنجی شبکه از طریق Flow Collector جمع‌آوری می‌شود و برای تجزیه و تحلیل بیشتر به آنالیز شناختی ارسال می‌شود. نرم افزار Cisco Stealthwatch با تجزیه و تحلیل شناختی، قابلیت دید در جریان‌های ترافیکی را از طریق متمرکز کردن مدیریت شبکه و ترافیک وب در کنسول مدیریت، بهبود می‌بخشد. به جای رمزگشایی ترافیک، نرم افزار Cisco Stealthwatch با تجزیه و تحلیل شناختی برای شناسایی تهدیدات و تسریع در پاسخ مناسب، الگوهای مخرب را در ترافیک رمزگذاری شده مشخص می‌کند.

نرم افزار Cisco Stealthwatch در مقابل سایر فناوری‌های امنیتی

نرم افزار Cisco Stealthwatch تله‌متری (دورسنجی) شبکه مانند جریان(NetFlow، sFlow، JFlow، IPFIX  و غیره) را از Router ها، Switchها و Firewall ‌های شما جمع‌آوری و آنالیز می‌کند تا بر رفتار شبکه و کاربران نظارت کند. این سیستم تجزیه و تحلیل‌های پیچیده و اختصاصی را بر روی داده‌های شبکه انجام می‌دهد تا به طور خودکار رفتارهای غیرعادی که ممکن است نشانه حمله باشد را تشخیص دهد. بعضی اوقات نرم افزار Cisco Stealthwatch با سایر راهکارهای نظارتی مانند اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد (راهکار SIEM) و ضبط کامل بسته‌ها مقایسه می‌شود. در ادامه چند نمونه دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • فناوری SIEM ، syslog را از دارایی‌های شبکه ردیابی می‌کند و هشدارها و زنگ های مربوط به ابزارهای مبتنی بر امضا را صادر می‌کند.
  • متأسفانه، syslog نشات گرفته از دستگاه‌های به خطر افتاده غیرقابل اعتماد است، و ابزارهای نظارت مبتنی بر امضا فقط می‌توانند آنچه را که به آنها دسترسی دارند، ببینند و در نتیجه تغییرات رفتاری را از دست می‌دهند.
  • در همین حال، ضبط کامل بسته به دلیل هزینه و پیچیدگی بسیار بالا، فقط می‌تواند در مناطق محدود شبکه مستقر شود. تکمیل این منابع اطلاعاتی با نظارت فراگیر و مبتنی بر رفتار برای پر کردن شکاف‌های امنیتی خطرناک بسیار مهم است.
  • علاوه بر این،نرم افزار Cisco Stealthwatch را می‌توان به همراه آنالایزر بسته امنیتی سیسکو استفاده کرد تا بسته‌های مربوط به یک جریان ترافیکی غیرعادی تولید شده توسط زنگ خطر نرم افزار Cisco Stealthwatch را ضبط و بررسی کند.
  • قابلیت‌های نرم افزار Cisco Stealthwatch همچنین از فناوری‌های امنیتی رقیب (از جمله سایر ابزارهای نظارتی مبتنی بر جریان) فراتر می‌رود، زیرا بسیار مقیاس‌پذیر است.
  • توانایی تکثیر و اتصال Recordهای جریان یک طرفه به یکدیگر، منجر به نظارت و ذخیره‌سازی جریان کارآمد حتی برای بزرگترین و پیچیده‌ترین شبکه‌های سازمانی می‌شود.
  • وی افزود: “نرم افزار Cisco Stealthwatch دید بهتری نسبت به فعالیت‌های شبکه در سراسر شرکت جهانی ما ایجاد کرده است.
  • قابلیت‌های گزارش‌دهی و هشدار داده به صورت تقریباً Real-Time ، تیم ما را قادر می‌سازد هرچه سریعتر وقوع حوادث امنیتی را شناسایی کرده و واکنش نشان دهند.
اهمیت Cisco-Stealthwatch

اهمیت Cisco-Stealthwatch

نرم افزار Cisco Stealthwatch و معماری و مولفه‌ها

سیستم نرم افزار Cisco Stealthwatch  می‌تواند Customize شود، اما اجزای اصلی مورد نیاز آن عبارتند ازFlow Rate License  ، Flow Collector و کنسول مدیریت. در اینجا نحوه کار اجزا در کنار یکدیگر آورده شده است: Flow Rate License برای جمع‌آوری، مدیریت و تجزیه و تحلیل دورسنجی جریان و تجمیع جریان در کنسول مدیریت مورد نیاز است. Flow Rate License همچنین میزان جریان‌هایی را که ممکن است جمع‌آوری شود و براساس جریان در ثانیه (fps) مجاز است، تعریف می‌کند. Flow Collector از NetFlow، IPFIX  و انواع دیگر داده‌های جریان از زیرساخت‌های موجود مانند Router، Switch، Firewall، Proxy Server، End-point و سایر دستگاه‌های زیرساخت شبکه استفاده می‌کند. داده‌ها، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌شوند تا تصویری کامل از فعالیت شبکه ارائه شود. کنسول مدیریت نرم افزار Cisco Stealthwatch حداکثر 25 Flow Collector ، موتور خدمات هویت سیسکو و منابع دیگر را جمع‌آوری کرده، سازماندهی و تجزیه و تحلیل می‌کند. این کنسول، از نمایش‌های گرافیکی ترافیک شبکه، اطلاعات هویتی، گزارش‌های خلاصه شده سفارشی و امنیت یکپارچه و هوش شبکه برای تجزیه و تحلیل جامع استفاده می‌کند.

سنسور جریان در مکان‌هایی شبکه

این سنسور از ترکیب بررسی عمیق محتوای بدنه پیام [1]و آنالیز رفتاری برای شناسایی برنامه‌های کاربردی و پروتکل‌های مورد استفاده در سراسر شبکه استفاده می‌کند. UDP Director دستگاهی با سرعت بالا و با کارایی بالا است که اطلاعات ضروری شبکه و امنیتی را از چندین مکان دریافت می‌کند. این اطلاعات را در یک جریان داده واحد به یک یا چند مقصد مانند جمع‌کننده جریان منتقل می‌کند. Cloud License ،Stealthwatch یک مجوز افزوده شده است که دید بیشتر و آگاهی بهبود یافته از فعالیت و تهدیدات احتمالی موجود در پیاده‌سازی‌های فعلی در سراسر زیرساخت‌های شبکهCloud، خصوصی و ترکیبی ارائه می‌دهد. End-Point License ، Stealthwatch یک مجوز افزوده شده است که تحقیقات کارآمد و غنی مبتنی بر زمینه را برای دستگاه‌های کاربر نهایی که رفتار مشکوک دارند، ارائه می‌دهد. این مجوز اجازه می‌دهد تا داده‌های نقاط انتهایی جمع‌آوری شده توسط AnyConnect NVM در کنسول مدیریت صادر و تجزیه و تحلیل شوند. Learning Network License، Stealthwatch از Router خدمات یکپارچه سیسکو (ISR) به عنوان یک حسگر امنیتی برای به دست آوردن دید عمیق در جریان ترافیک Router یک شاخه خاص استفاده می‌کند. همچنین از آنالیزهای رفتاری با یادگیری ماشین، ضبط بسته‌ها و تشخیص فوری تهدیدات در سطح شاخه استفاده می‌کند. Threat Intelligence License در منابع اطلاعاتی تهدیدات جهانی ایجاد می‌شود تا هشدارهایی ایجاد کند و یک شاخص نگرانی در مورد وقایع برای مشخص کردن ارتباطات مشکوک باشد تا بتواند سریعاً مورد بررسی قرار گیرند.

موارد استفاده نرم افزار Cisco Stealthwatch

به عنوان مخترع NetFlow، سیسکو به طور منحصر به فرد راه‌حل امنیتی در اختیار دارد که از داده‌های جریان برای دید شبکه استفاده می‌کند. با شروع سال 2000، Lancope پیشگام استفاده از داده‌های دورسنجی برای به دست آوردن بینش عمیق شبکه و امنیت با سیستم StealthWatch بود. سیستم StealthWatch با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل NetFlow، IPFIX  و انواع دیگر داده‌های دورسنجی شبکه، شبکه را به یک حسگر مجازی همیشه فعال تبدیل کرده و از آنالیز رفتاری پیچیده برای تشخیص طیف گسترده‌ای از حملات و ارتقا وضعیت امنیتی صدها شرکت در سراسر جهان استفاده کرده است. در حال حاضر، سیسکو Stealthwatch بهترین استقرار موازی از این دو فناوری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

استقرار نرم افزار Stealthwatch به سادگی و به صورت حرفه‌ای

سازمان‌های خدمات حرفه‌ای معتبر و شرکای تصدیق شده، سال‌ها تجربه طراحی، استقرار و مدیریت خانواده محصول Stealthwatch را ارائه می‌دهند. با تجربه گسترده مشتری و صنعت، یک تیم خدمات خارجی می‌تواند به شما در بهینه‌سازی استقرار برای برآورده کردن نیازهای خاص تجاری، افزایش بهره‌وری و کاهش ریسک کمک کند. این تیم با استفاده از ترکیبی منحصر به فرد از مهارت‌های شبکه و امنیت، یک سیستم Stealthwatch را به سرعت و به طور مؤثر پیاده‌سازی می‌کند تا خواسته‌های جدی محیط تهدیدپذیر پیشرفته امروزی را برآورده سازد. خدمات حرفه‌ای Stealthwatch شامل نصب اولیه، بررسی و تنظیم سلامت، خودکارسازی گروه میزبان، ادغام پروکسی و آموزش سیستم و همچنین خدمات مشاوره‌ای و سرویس‌های تلفیقی است. “Stealthwatch  این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا دید شبکه داخلی را به دست آوریم و به راحتی مناطق امن خود را مورد بررسی قرار دهیم تا اطمینان حاصل شود که انواع خاصی از ترافیک از آن شبکه‌ها خارج نمی‌شوند.”

شرکت پایه ریزان فناوری هوشمند توانایی ارائه مشاوره و راه اندازی راهکارهای Cisco Stealthwatch را دارد، جهت مشاوره قبل از خرید لایسنس Stealwatch با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پنج =